سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 56065
منبع : خبرگزاری فارس

مخالفت شورای شهر قم با احداث پارکینگ طبقاتي در مجاورت شهرداري

قم نيوز : قم نیوز: اعضای شورای اسلامی شهر قم در پانزدهمین جلسه رسمی خود با لایحه دریافت مجوز برگزاری مناقصه پروژه احداث پارکینگ طبقاتی در نزدیکی شهرداری قم مخالفت کردند.
مخالفت شورای شهر قم با احداث پارکینگ طبقاتي در مجاورت شهرداري
به گزارش قم نیوز پانزدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، ابراهیم معتمدی قائم مقام و جمعی از معاونان شهرداری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر قم به دو لایحه امضای توافقنامه میان شهرداری قم و دو نفر از شهروندان پیرامون اجرای ماده 101 که در کمیسیون شهرسازی و معماری مورد تایید قرار گرفته بود، رای مثبت دادند.
همچنین، در این نشست دریافت مجوز پرداخت غرامت تملک پلاک شخصی بر اساس شاخص بانک مرکزی با حداکثریت آرا به تصویب رسید.
دریافت مجوز برگزاری مناقصه پروژه احداث پارکینگ طبقاتی در نزدیکی ساختمان شهرداری قم دیگر لایحه ارسالی از سوی شهرداری بود که کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر قم با این لایحه مخالفت کردند اما این لایحه در صحن علنی شورا موافقان و مخالفانی نیز داشت که هر کدام به بیان نظرات خود پرداختند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم طی سخنانی اظهار کرد: احداث پارکینگ ضروری است اما باید محل آن مورد بررسی قرار گیرد، در شورا نیز تاکید داریم که احداث پارکینگ رقم زده شود اما شهرداری باید محل جدیدی را معرفی کند و به صورت مشخص و عملیاتی کار را شروع کند، ایجاد پارکینگ‌های جدید انتظار مردم است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.
حسن بختیاری ادامه داد: شهرداری قم باید بر اساس مطالعات جامع انجام شده پیشنهادات جدید خود را ارائه دهد تا قبل از پایان سال در بودجه سال 96 به تصویب رسانده و بتوانیم کلنگ پارکینگ را در نقطه مورد نیاز به زمین بزنیم.
منشی نخست شورای اسلامی شهر قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه در کمیسیون شهرسازی و معماری نیز به رعایت اولویت‌بندی‌ها توجه شده است، تصریح کرد: اولویت‌های مشخصی برای شهر در حوزه پروژه‌های مرتبط با پارکینگ‌ها تعیین شده است که این اولویت‌ها باید دنبال شود.
محسن محرری خاطرنشان کرد: با پارکینگ خیابان دور شهر موافق هستیم و پارکینگ روبروی بیمارستان بقیه‌الله(عج) نیز باید پیگیری شود، در منطقه دو نیز در نزدیکی دادگستری پروژه دیگری در حال پیگیری است تا در سال جاری بتوانیم از بودجه موجود برای این پروژه‌ها استفاده کنیم اما برای دیگر پروژه‌ها باید در بودجه سال 97 پیش‌بینی شود.
در ادامه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری یادآور شد: وظیفه شهرداری ایجاد پارکینگ در سطح شهر است و شورای اسلامی شهر قم نیز باید به دنبال سیاست‌گذاری باشد اما باید مراقب باشیم تا به شیوه‌ای نباشد تا هر پروژه‌ای رد شود و کار روی زمین بماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد آتش‌زر اضافه کرد: اکنون روبروی پاساژالزهرا(س) سازمان بازرسی ایراداتی را گرفته است و پروژه میدان روح‌الله نیز به دلایلی روی زمین مانده است.
زین‌العابدین قراچورلو عضو کمیسیون شهرسازی و معماری نیز عنوان کرد: ایجاد پارکینگ و بسترهای حمل و نقل عمومی نیاز است اما باید به منابع محدود شهرداری نیز توجه داشته باشیم چرا که نمی‌توانیم همه پروژه‌ها را در کنار یکدیگر کلنگ‌زنی کنیم؛ فضای کنونی که برای پارکینگ در نزدیک ساختمان شهرداری در نظر گرفته شده است اولویت کمتری دارد چرا که مکان‌های دیگر در مرکز شهر ضرورت بیشتری دارند.
همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در پانزدهمین جلسه رسمی شورای شهر طی سخنانی مطرح کرد: در سال 96 در مناطق یک، سه، چهار و هفت 17 میلیارد تومان برای تملک پارکینگ‌ها و پنج میلیارد تومان برای ساخت آنها در نظر گرفتیم و با توجه به لکه‌هایی که به عنوان پارکینگ در طرح تفصیلی دیده شده است اولویت‌بندی انجام و به مناطق ابلاغ کردیم که تا پایان سال تملک را انجام دهند.
عباس ذاکریان ادامه داد: برخی از لکه‌هایی که به عنوان پارکینگ در طرح تفصیلی در نظر گرفته شده مکان‌هایی است که اجرایی کردن پروژه پارکینگ در آن نیازمند زمان طولانی است به همین علت اکنون باید اولویت‌ها تغییر کند تا بتوانیم به برنامه‌ریزی جدیدی برسیم.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از حرکت شهرداری قم در چارچوب برنامه گفت: باید تلاش کنیم تا اگر در برنامه نیز نقصان و مشکلی وجود دارد آن را رفع کنیم.
در نتیجه اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصمیم کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر قم مبنی بر رد کردن لایحه دریافت مجوز برگزاری مناقصه پروژه احداث پارکینگ طبقاتی در نزدیکی ساختمان شهرداری قم رأی مثبت دادند.
لازم به ذکر است، در پایان این نشست سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مورد فعالیت‌های انجام شده در این اداره‌کل و وضعیت کلی استان قم در عرصه‌های مختلف فرهنگی به ایراد سخن پرداخت و اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز نکاتی را پیرامون نقاط ضعف و قوت مباحث مختلف فرهنگی قم مطرح کردند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbsgbs.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما