سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 56069
منبع : خبرگزاری فارس
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم:

نظارت ارشاد نسبت به مجموعه‌های مرتبط مطلوب نیست

قم نيوز : قم نیوز: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با اشاره به اینکه نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مجموعه‌های مرتبط مطلوب نیست، گفت: نشریات استانی نظارت نمی‌شوند به همین علت توهین‌ها و افتراها در آنها مشاهده می‌شود.
نظارت ارشاد نسبت به مجموعه‌های مرتبط مطلوب نیست
به گزارش قم نیوز علیرضا احمدی دوشنبه شب در پانزدهمین نشست شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به اینکه نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به مجموعه‌های مرتبط مطلوب نیست، اظهار کرد: نشریات سراسری توسط مراکز ملی بررسی می‌شوند اما نشریات استانی نظارت نمی‌شوند به همین علت توهین‌ها و افتراها در آنها مشاهده می‌شود.
وی اضافه کرد: گاهی این توهین‌ها به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر می‌رسد اما به علت مأخوذ به حیا بودن افراد پیگیری لازم انجام نمی‌شود در حالی که وزارت ارشاد باید نسبت به فعالیت این مجموعه‌ها و کانال‌های مختلف توجه ویژه داشته باشد، گاهی برخی در کانال‌ها نیز این توهین‌ها مشاهده می‌شود.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در برخی از مغازه‌هایی که محصولات فرهنگی را می‌فروشند تصاویر فرقه‌های ضاله و اقلیت‌های مذهبی نصب شده است و نشانه‌هایی از آنها در این مغاره‌ها مشاهده می‌شود اما ارشاد نظارتی نسبت به عملکرد آنها ندارد.
وی با بیان اینکه اکنون قرآن‌های بدون مجوز و زیرزمینی در قم در حال چاپ است، گفت: مجوز قرآن را سازمان‌های مشخصی صادر می‌کنند اما اکنون قرآن‌هایی با غلط به چاپ می‌رسد و وزارت ارشاد هیچ نظارتی بر چاپ آنها ندارند.
احمدی با تاکید بر اینکه در استان قم نیازمند نظارت‌های گسترده‌تر در حوزه فرهنگی هستیم، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان قم باید نسبت به فعالیت مجموعه‌های زیرزمینی در این استان نظارت کنند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcf1xdt.w6dvvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما