سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 56070
منبع : خبرگزاری فارس
از ديدگاه سه حكيم ملاصدرا، علامه طباطبايي و حكيم آقا علي مدرس

كتاب وحدت وجود منتشر مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار محتواي كتاب وحدت وجود از ديدگاه سه حكيم ملاصدرا، علامه طباطبايي و حكيم آقا علي مدرس در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب وحدت وجود منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی در قم، با اشاره به محتوای کتاب وحدت وجود از دیدگاه سه حکیم صدرالمتألهین شیرازی یا ملاصدرا، علامه طباطبایی و حکیم آقا علی مدرس اظهار کرد: این اثر در ابتدا به کلیات و مفاهیم می‌پردازد و معنای لغوی و  اصطلاحات فلسفی، عرفانی و سیاسی را مطرح می‌کند و به طور طبیعی وحدت وجود به عنوان بحث بسیار مهم فلسفی بازشناسی و تفاسیر وحدت وجود در 17 تفسیر بررسی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فصل دوم وحدت وجود از دیدگاه صدرالمتألهین است که ابتدا وحدت وجود از دیدگاه حکیم واکاوی می‌شود و به تفاوت‌های آنها اشاره می‌کند و در انتها جمع‌بندی صورت می‌گیرد.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به مباحث دیگر این اثر گفت: وحدت وجود از دیدگاه علامه طباطبایی، وحدت وجود از دیدگاه حکیم آقا علی مدرس تهرانی، تقسیمات وجود، تشکیک در وجود و نظام و مراتب موجودات و بررسی ادله وحدت وجود عناوین دیگر فصول این کتاب است.
وی یادآور شد: هدف نویسنده ارائه دیدگاه سه فیلسوف برجسته جهان اسلام در زمینه وحدت وجود و بررسی این دیدگاه‌ها و طرح نظریه بدیع تداخل وجودی است.
کتاب وحدت وجود از دیدگاه سه حکیم صدرالمتألهین شیرازی یا ملاصدرا، علامه طباطبایی و حکیم آقا علی مدرس اثری از حجت‌الاسلام سیدمحمد مهدی نبویان در 324 صفحه تألیف شده که در آینده‌ای نزدیک با قیمت 23 هزار تومان به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchvvnm.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما