سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 56074
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

اسلام تفکر تکفیری و داعشی را به رسمیت نمی‌شناسند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه جریان تکفیری و داعش یک جریان سیاسی است، گفت: اگر به جریان داعش، به عنوان یک جریان معاصر نگاه‌ کنیم متوجه می‌شویم که داعش، یک جریان مذهبی نیست بلکه یک جریان و تفکر سیاسی است که توسط استکبار تشکیل شده است البته نباید نقش عربستان را نیز در این زمینه نادیده بگیریم.
اسلام تفکر تکفیری و داعشی را به رسمیت نمی‌شناسند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست با بیان اینکه لزوم محبت به اهل‌بیت(ع) یک اصل اسلامی است گفت: محبت و مودت نسبت به اهل‌بیت(ع) مورد قبول همه مذاهب اسلامی است و محبت نسبت به ایشان یک اصل اسلامی است.
وی افزود: بسیاری از مفسرین و بزرگان اهل سنت نیز به مودت، محبت، جایگاه و شأن والای اهل‌بیت(ع) اذعان دارند و حتی برخی از عالمان بزرگ عربستان نیز به اینکه مودت و محبت اهل‌بیت از ضروریات دین است تصریح کرده‌اند البته قابل انکار نیست که برخی وهابیون نسبت به اهل‌بیت(ع) ‌بغض و کینه دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه جریان تکفیری و داعش یک جریان سیاسی است، ادامه داد: اگر به جریان داعش، به عنوان یک جریان معاصر نگاه‌ کنیم متوجه می‌شویم که داعش، یک جریان مذهبی نیست بلکه یک جریان و تفکر سیاسی است که توسط استکبار تشکیل شده است البته نباید نقش عربستان را نیز در این زمینه نادیده بگیریم.
وی با بیان اینکه تفکر تکفیری، یک ریشه تاریخی دارد گفت: داعشی‌ها و تکفیری‌ها تنها با شیعیان درگیر نیستند بلکه با فرقه‌های زیادی از اهل سنت نیز مشکل دارند و بسیاری از مسلمانان را تکفیر می‌کنند.
آیت‌الله علیدوست با تاکید بر اینکه مذاهب اسلامی، تفکر تکفیری و داعشی را به رسمیت نمی‌شناسند اظهار کرد: در عصر حاضر تعامل و همگرایی مسلمانان ضرورت دارد و می‌تواند در بسیاری از مشکلات راهگشا باشد و حتی روایات زیادی از اهل‌بیت(ع) نیز در مورد تعامل و همگرایی مسلمانان و مذاهب مختلف اسلامی وجود دارد بنا بر این همه مسلمانان باید به مسأله تعامل و همگرایی به عنوان یک اصل توجه داشته باشند و از اختلافات بپرهیزند

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcbagbs.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما