يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 56263
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه خبر داد

بودجه‌ریزی عملکردمحور برای دستگاه‌های کشور/ دولت به مراکز تولید اندیشه انسانی و اسلامی نگاه‌ ویژه‌ای دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در نظام بودجه‌ریزی و مدیریت برنامه‌ریزی کشور گفت: در سیستم جدید عملکرد دستگاه‌ها مبنا بوده و جانشین بودجه‌ریزی سنتی شده است.
بودجه‌ریزی عملکردمحور برای دستگاه‌های کشور/ دولت به مراکز تولید اندیشه انسانی و اسلامی نگاه‌ ویژه‌ای دارد
به گزارش قم نیوز  محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و رئیس جامعه‌المصطفی العالمیه که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، قم را کانون تولید اندیشه و علوم انسانی و اسلامی در کشور و پایگاه انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جامعه‌المصطفی نیز در این شهر مقدس مرکزی برای ترویج این علوم در سرتاسر جهان است.
وی جایگاه علمی جامعه‌المصطفی را در میان مجامع علمی و دانشگاهی دنیا تثبیت شده خواند و اذعان کرد: جامعه‌المصطفی امروز با اقداماتی که انجام داده در زمینه تبلیغ فرهنگ اسلامی در دنیا از بهترین وضعیت برخوردار است و دولت نیز در این زمینه حامی دانشگاه‌ها و علوم جدید در کشور خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر نگاه ویژه دولت به مراکز تولید اندیشه انسانی و اسلامی بیان کرد: وجود این مراکز برای رشد و تعالی جامعه امری ضروری است و به همین خاطر دولت نیز نظر ویژه‌ای در این زمینه دارد.
وی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در نظام بودجه‌ریزی و مدیریت برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: در سیستم جدید عملکرد دستگاه‌ها مبنا بوده و جانشین بودجه‌ریزی سنتی شده است.
نوبخت با تاکید بر اینکه در اصلاحات شیوه بودجه ریزی هزینه تمام دستگاه‌ها براساس قیمت تمام شده انجام شده است گفت: این کار با هدف تمرکززدایی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با استانی شدن روندها شاهد افزایش بازدهی و عملکرد دستگاه‌ها باشیم.
وی بودجه سال 97 را با وجود 10 ویژگی منحصر به فرد، متمایز از بودجه سال‌های گذشته دانست و افزود: در این نظام بودجه ریزی حوزه‌های علمیه و همچنین جامعه‌المصطفی جزو مراکز آموزشی کشور قرار گرفته‌اند تا بتوانیم با نگاهی جامع، منطقی و با درنظر گرفتن ابعاد بین‌المللی شاهد رشد و پیشرفت بیشتر این مراکز باشیم.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcbf5bs.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما