دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 56294
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مديرعامل سازمان اتوبوسراني خبر داد

ورود 20 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم از ورود 20 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان درون شهری قم خبر داد.
ورود 20 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني قم
ورود 20 دستگاه اتوبوس جديد به ناوگان اتوبوسراني قم
به گزارش قم نیوز حسين مؤمني موحد با بيان اينكه اكنون 258 دستگاه اتوبوس بخش خصوصي و 50 دستگاه اتوبوس ملكي در خطوط داخل شهر فعال هستند اظهار كرد: برخي از اين اتوبوس‌ها به عنوان سرويس‌هاي ادارات و نهادهايي كه قرارداد دارند خدمات‌رساني مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون20 دستگاه اتوبوس جديد وارد چرخه حمل و نقل عمومي شده و 20  دستگاه اتوبوس ديگر تا 15 آذر وارد مي‌شود اين دستگاه‌ها در خطوط داراي تقاضاي سفر بيشتر مانند پرديسان، پاركسوار و... فعاليت دارند.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم عنوان كرد: خطوط جديد بايد در كميته خطوط تعريف و ابلاغ شود ولي تا كنون ابلاغي در اين زمينه صورت نگرفته است.
وي با بيان اينكه قيمت هر دستگاه اتوبوس 488 ميليون تومان است گفت: رقم كل قرارداد براي 40 دستگاه اتوبوس 19 ميليارد و 520 ميليون تومان است كه 25 درصد افزايش قرارداد به ميزان 5 ميليارد تومان براي 10 دستگاه اتوبوس جديد پيش‌بيني شده است كه تا پايان سال اضافه مي‌شود.
مؤمني ادامه داد: 4 ميليارد تومان از اعتبارات سفر رهبري و باقيمانده به مبلغ حدود 20 ميليارد تومان از اعتبارات شهرداري تأمين شده است.
 وي با بيان اينكه بازسازي اتوبوس‌ها در دستور كار سازمان اتوبوسراني است گفت: فراخواني امسال براي 120دستگاه اتوبوس ملكي متوقف در پاركينگ داده شده و شركت‌هايي كه توانايي دارند مراجعه و اتوبوس‌ها را بازديد مي‌كنند و پس از برگزاري مناقصه، عقد قرارداد صورت مي‌گيرد تا اتوبوس‌ها بازسازي و تحويل داده شود.
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم در زمينه ميزان توقف اتوبوس‌ها در ايستگاه‌ها گفت: ميزان توقف اتوبوس‌ها از طريق سامانه AVI رصد و كنترل مي‌شود و اتوبوس‌هايي كه در ابتدا، انتها و طول مسير توقف زيادي دارند از طريق سامانه پيامكي به آنها تذكر داده مي‌شود چنانچه رعايت نكنند در كميته انضباطي درباره برخورد با آنها تصميم‌گيري مي‌شود.
وي به شهروندان و مردم توصيه كرد: با توجه به وضعيت شهر از سيستم ناوگان حمل و نقل عمومي و كارت بليط استفاده كنند و اميدواريم با توجه به اينكه 20 درصد از مردم از پول نقد استفاده مي‌كنند؛ تشويق شوند و به استفاده از كارت بليط بپردازند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj0dt.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما