دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 56298
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
معاون شهردار قم:

گفتمان بین‌بخشی برای احیای بافت فرسوده قم باید شکل بگیرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: نگاه فعلی به موضوع و مؤلفه بافت شهری قم ، نگاه بخشی نیست و بر نحوه اقدام فعلی نقد داریم و گفتمان ما بین بخشی است و استفاده از ظرفیت و توان کلیه مسئولین مرتبط از دولت تا مدیریت استان را خواستار هستیم.
گفتمان بین‌بخشی برای احیای بافت فرسوده قم باید شکل بگیرد
گفتمان بین‌بخشی برای احیای بافت فرسوده قم باید شکل بگیرد
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با تاکید بر اینکه شهرداری قم در طول مدت تصدی دکتر سقائیان‌نژاد به مساله بافت فرسوده توجه جدی داشته و همیشه موضوع را در اولویت قرار داده است، اظهار کرد: نگاه فعلی به موضوع و مؤلفه بافت نگاه بخشی نیست و بر نحوه اقدام فعلی نقد داریم و گفتمان ما بین‌بخشی است و استفاده از ظرفیت و توان کلیه مسئولین مرتبط از دولت تا مدیریت استان را خواستار هستیم.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: با این شرایط مدیریت واحد شهری شکل نگرفته و این مهم می‌بایست در سطح عالی استان مورد توجه قرار گیرد.
جانقربان یکی از مهم‌ترین چالش‌های جدی کلانشهرها از جمله شهر قم را پدیده بافت فرسوده دانست و افزود: شاخص‌های ریزدانگی، ناپایداری و نفوذناپذیری در هر سه شاخه در 1748 هکتاری بافت فرسوده موجود است و بیش از 50 درصد بافت با این پدیده دست و پنجه نرم کرده و کم‌کم جابجایی جمعیت و تخلیه محلات و از دست رفتن علقه اهالی اصیل به بافت را در پیش خواهیم داشت.
وی با تاکید بر اینکه برای برطرف کردن این چالش بزرگ می‌بایست موضوع به عنوان یک اولویت در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد، ادامه داد: این مساله را باید کلیه کنش‌گران، ذی‌‌نفعان و ذی‌نفوذان استان به عنوان یک نیاز همانند سایر چالش‌های امروزه مثل آب، مورد توجه جدی قرار دهند تا مورد تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری قرار گیرد و در نهایت با یک برنامه ریزی در طول 10 سال بتوان نسبت به نوسازی و بهبود کیفی این گونه بافت‌ها اقدام کرد
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjo8ei.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما