چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 56711
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مطرح کرد

5 هزار یتیم نخبه در کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند

قم نيوز : رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون 175 هزار یتیم در کشور زیر پوشش این کمیته قرار دارند که از میان این ایتام، پنج هزار نفر جزو نخبگان کشور هستند.
5 هزار یتیم در کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند
5 هزار یتیم در کشور زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند
به گزارش قم نیوز پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خدمات کمیته امام خمینی(ره) اظهار کرد: شناسایی نیازمندان و پرداخت وام‌هایی در زمینه ازدواج اشتغال و ازدواج به آن‌ها جزو خدمات این کمیته است.

وی ادامه داد: کمیته امداد خمینی(ره) به دنبال از بین بردن مشکلات نیازمندان زیر پوشش خود است و این کمیته برای الکترونیکی کردن صندوق‌های صدقه گام‌های خوبی را برداشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: هم اکنون 175 هزار یتیم در کشور زیر پوشش این کمیته قرار دارند که از میان این ایتام، پنج هزار نفر جزو نخبگان کشور هستند، تلاش کمیته امداد خمینی(ره) برای شناسایی افراد نیازمند و زیر پوشش قرار دادن آن‌ها ادامه دارد.

فتاح، حل مشکل اشتغال نیازمندان را جزو اهداف کمیته امداد خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: این کمیته برای بحث اشتغال افراد زیر پوشش خود کارهای بسیاری خوبی را انجام داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد خمینی(ره) تلاش می‌کند که از برادران و خواهران طلبه به عنوان مددکار برای افراد نیازمند استفاده کند و این کمیته در زمینه مسائل فرهنگی گام‌های خوبی را برداشته است.

رئیس کمیته امداد خمینی(ره) افزود: هم اکنون 72 هزار دانشجو و پنج هزار طلبه با کمک‌های این کمیته در کشور مشغول به تحصیل هستند، همچنین هر کدام از ایتام زیرپوشش کمیته امداد خمینی(ره) به صورت متوسط پنج نفر حامی دارند و این حامیان هر ماه به این ایتام کمک می‌کنند.

فتاح با اشاره به برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد خمینی(ره) اظهار کرد: این کمیته به صورت مستمر افراد زیرپوشش خود را به اردوهای زیارتی عتبات عالیات، مشهد و قم در طول سال اعزام می‌کند.

وی ادامه داد: رسالت مهم کمیته امداد خمینی(ره) رهایی نیازمندان از فقر است، گسترش فرصت‌های شغلی در جامعه راه کاهش فقر در کشور است و کمیته امداد خمینی(ره) در سال گذشته بیش از 100 هزار وام اشتغال را به افراد نیازمند برای ایجاد شغل پرداخت کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: به دلیل حس اعتماد عمومی مردم به این کمیته، درآمدهای مردمی کمیته امداد خمینی(ره) طی سال‌های گذشته افزایش زیادی داشته است و این مساله اهمیت زیادی دارد.

فتاح با اشاره به افزایش میزان مستمری نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد خمینی(ره) اظهار کرد: رقم مستمری نیازمندان زیرپوشش این کمیته طی سال‌های اخیر دو برابر شده است و این کار مهم یک اقدام ضروری و منطقی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته امداد خمینی(ره) طی ماه‌های اخیر بیش از 250 هزار بسته و کمک‌های حمایتی را از طرف مردم برای رسیدگی به ایتام دریافت کرده و این مساله قابل توجه و مهم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvaei.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
اخوی تیترت رو اشتباه زدی 175 هزار یتیم داریم نه 5 هزار . خوبه خودت تو لید خبر گفتی
سلام
بله حق با شما بود و مطلب اصلاح شد