پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 57042
منبع : خبرگزاری فارس

استاندار قم: دانشجویان در توسعه و پیشرفت کشور نقشی برجسته دارند

قم نيوز : استاندار قم با صدور پیامی فرارسیدن روز دانشجو را تبریک گفت و نقش دانشجویان در تحولات و پیشرفت های کشور را ارزنده توصیف کرد.
استاندار قم: دانشجویان در توسعه و پیشرفت کشور نقشی برجسته دارند
به گزارش قم نیوز در پیام مهدی صادقی استاندار قم آمده است: 16 آذر، تداعی گر حماسه آفرینی سه شهید دانشجوی متدین و انقلابی است که یاد و خاطره ایثار، جانفشانی و دلاورمردی‌های آنان در تاریخ این سرزمین به عنوان نماد  استکبارستیزی، آرمان خواهی، عدالت جویی و آزادی طلبی ملت بزرگ ایران، ثبت و جاودانه مانده است.  یادآور روز بزرگی است که جمعی از دانشجویان مبارز و عدالت خواه آن روزهای کشور، سکوت و نظاره گر بودن در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و غارت و چپاول سرمایه‌ها و منابع ملی به دست سرسپردگان را برنتابیده و با عزم و اعتقاد راسخ و روحیه جهادی در برابر ظلم و بیداد رژیم پهلوی، ایستادگی کرده و پایه گذار جنبشی عظیم، تأثیرگذار و سرنوشت ساز در حیات انقلاب اسلامی شدند.
در این پیام افزوده شده است: واقعه 16 آذر سال 32 نقطه عطفی در تاریخ سیاسی دانشگاه‌ها و مبین حضور روشنگرانه و مشارکت تعیین کننده جامعه آگاه و متعهد دانشگاهی کشور در عرصه مبارزات ضد استکباری و نقش آفرینی مؤثر این قشر بیدار در پیروزی نهضت اسلامی و بقا و تداوم حیات پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
در این پیام آمده است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش مؤثر دانشجو و دانشگاهیان در تحولات و پیشرفت‌های کشور اغلب یک نقش ویژه و برجسته بوده و این دو عنصر حیاتی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند نظام در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی، گام‌های ارزنده ای را در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد و بالندگی علمی جامعه برداشته است.
در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای پرافتخار عرصه علم و دانش و نیز تبریک میلاد با سعادت رسول مهر و عطوفت حضرت محمد مصطفی(ص) و فرخنده ولادت سلاله پاک و گرامی آن وجود بزرگوار، حضرت امام جعفر صادق(ع) ، فرارسیدن 16 آذر «روز دانشجو» را به همه دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان قم تبریک عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در راه علم جویی و اعتلای ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchivnm.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما