يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 57171
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار بررسی می‌شود

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار هفته آینده با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سید مهدی صادقی استاندار قم بررسی می‌شود.
برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار بررسی می‌شود
برنامه عمل استان قم برای مقابله با پدیده گرد و غبار بررسی می‌شود
به گزارش قم نیوز تورج همتی در سومین جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان قم اظهار کرد: پدیده گرد و غبار از مهمترین معضلات زیست محیطی در مرکز کشور است که چندین استان از جمله پایتخت را درگیر و بیش از 25 درصد جمعیت کشور را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه نسبت روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم مردم بر اثر پدیده گرد و غبار از 13 روز در تابستان سال گذشته به 49 روز در سال جاری رسیده است، اظهار کرد: بر اثر خشکسالی مستمر و قطع حقابه‌های رودخانه‌ها و تالاب‌های استان، 105 هزار هکتار از اراضی استان در حالت بحرانی قرار گرفته و 8 هزار هکتار نیز به کانون فعال گرد و غبار تبدیل شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به تشکیل ستاد ملی مقابله با گرد و غبار در کشور، تصریح کرد: تدوین برنامه عمل استانی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در دستور کار قرار گرفته و در جلسه‌ای با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، سید مهدی صادقی استاندار قم، نمایندگان وزارتخانه‌های عضو کمیته راهبردی و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شنبه هفته آینده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان جدیت در تخصیص حقابه‌ها و اعتبارات لازم را در احیای دریاچه نمک و دشت مسیله به عنوان تهدیدات زیست محیطی ملی بسیار مهم دانست و گفت: امیدواریم با عزم و اراده ملی و حمایت و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم گام‌های مثبت و موثری در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار و تأمین سلامت عمومی جامعه برداریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca66nm.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما