دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 57214
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني:

ادبيات در حوزه نهادينه‌ شود

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت:‌ مبتكر فن ادبيات امير مومنان(ع) بوده و ما نيز بايد پيرو مكتب ايشان باشيم و ادبيات را در حوزه نهادينه‌سازي كنيم تا حوزه ما جامع الاطراف و در فقه، اصول و ادبيات شاخص باشد.
ادبيات در حوزه نهادينه‌ شود
ادبيات در حوزه نهادينه‌ شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار مدیر مؤسسه ادبیات اجتهادی اظهار کرد: حوزه لازم است بیشتر به مسائل ادبیات رسیدگی کند زیرا ریشه تمام کلمات عرب به ادبیات مربوط است.

وی با بیان اینکه ادبیات در علم عرب روش بزرگی است گفت: مقاله‌نویسی انسان را به جایی نمی‌رساند، علما هنر خود را در ادبیات نشان می‌دادند.

وی با بیان اینکه سطح معلومات در حوزه انتظارات را برآورد نمی کند گفت: این مسئله به رهبری مطرح شد که در حوزه احساس خطر می‌‌شود زیرا به این وسیله اوّلیات حوزه از دست می‌رود که پایه و اساس و شالوده علم اجتهاد محسوب می‌شود.

آیت‌الله  علوی گرگانی خاطرنشان کرد: ادبیات مسئله مهم و قابل استفاده است اگر بتوانید کلاس‌های تشویقی و برنامه‌هایی پیاده شود تا مدیریت حوزه تقویت شود و نسبت به این قضیه بی‌اعتنا نباشد تا در این رشته طلبه‌هایی متخصص تربیت شود.

وی نهادینه‌سازی رشته ادبیات را در حوزه بسیار ارزشمند خواند و افزود: باید کسانی باشید که رسوخ علمی داشته باشید و تحصیل علم و کمال در ادبیات صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مبتکر فن ادبیات امیر مؤمنان(ع) بوده و ما نیز باید پیرو مکتب ایشان باشیم و ادبیات را در حوزه نهادینه‌سازی کنیم تا حوزه جامع الاطراف و در فقه، اصول و ادبیات شاخص باشد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdci5raw.t1ayz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما