سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 57263
منبع : خبرگزاری فارس
معاون استاندار قم مطرح کرد

مسؤولان دانشگاه‌ها از محافظه کاری بپرهیزند

ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌های استان قم
قم نيوز : معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: راهکار اینکه از اقتصاد تک محصولی در کشور نجات پیدا کنیم، در دانشگاه‌ها نهفته است
ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌های استان قم /مسؤولان دانشگاه‌ها از محافظه کاری بپرهیزند
ضرورت بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌های استان قم /مسؤولان دانشگاه‌ها از محافظه کاری بپرهیزند
به گزارش قم نیوز احد جمالی ظهر امروز در نشست با دبیران تشکل‌های دانشجویی استان که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت عمل به قانون در جامعه اظهار کرد: زمانی که مدیران براساس قانون عمل کنند، نیازی به محافظه کاری وجود ندارد، مطالبه گری دانشجویی سوپاپ اطمینان نظام جمهوری اسلامی است و این نظام ظرفیت لازم را در این زمینه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هر چه که حریت و آزادگی بیشتری داشته باشیم، بیشتر معنای انسانیت و اسلامیت را درک کردیم، محافظه کاری در دانشگاه‌ها یکی از اشکالات فعالیت مسؤولان دانشگاه‌ها است، نباید از اعتراض دانشجویان بترسیم و فضای دانشگاه‌ها امنیتی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم افزود: دانشجویان امروز مدیران فردا هستند و یکی از ویژگی‌های انقلابی بودن، داشتن جسارت است، نباید از تغییر بترسیم و در برابر مسائل سنتی برخورد کنیم، دنیا به صورت لحظه ای در حال تغییر است، امام علی(ع) فرمود تغییر قانون قطعی دنیا است و باید تغییر را مدیریت کنیم.

جمالی یکی از آفات تشکل‌های سیاسی را پایین بودن ظرفیت پذیرش دانست و تصریح کرد: باید یک نیروی سیاسی ظرفیت پذیرش شکست را داشته باشد و رقیب را بپذیرد و در صورت شکست در یک رقابت به دنبال آسیب شناسی باشد.

وی ادامه داد: راهکار اینکه از اقتصاد تک محصولی در کشور نجات پیدا کنیم، در دانشگاه‌ها نهفته است، آمار تولید علم در دانشگاه‌ها زیاد است، اما این مقالات خروجی مطلوبی ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه ، باید به دانشجویان در دانشگاه‌ها جسارت بدهیم افزود: دانشجویان باید به دنبال دانش بنیان شدن وضعیت کشور بروند، در خصوص مسائل اجتماعی اعتقاد دارم که دستگاه‌های اجرایی باید به دانشجویان و دانشگاه‌ها میدان بدهند، مشاوره در خصوص مسائل اجرایی توسط نخبگان موجب شکسته شدن دیوان سالاری اداری می‌شود.

جمالی با اشاره به ویژگی‌های دانشجویان اظهار کرد: آن‌ها آزاداندیش هستند و وابستگی به جایی ندارند، با ایجاد محدودیت در دانشگاه‌های استان مخالف هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دولت حجیم بودن است و در برخی از وزارتخانه ها شاهد وجود کارمندان بیش از حد نیاز هستیم، باید مدیران به صورت کارشناسی عمل کنند و از تغییرات نترسند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: هیچ کدام از جناح‌های سیاسی به تنهایی نمی‌توانند کشور را اداره کنند، جوامعی که تندروی داشتند، در طول تاریخ شاهد بودیم که نتوانستند موفق شوند.

جمالی برون سپاری کارها را به نفع دولت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی کشور بیکار بودن فارغ التحصیلان دانشگاهی است. دانشجویان در زمینه منافع ملی اتفاق نظر دارند و این مساله را همیشه شاهد بودیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1iqp.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما