سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 57272
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله نوري همداني مطرح كرد

چراغ سبز عربستان در انتخاب قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي

قم نيوز : يكي از مراجع تقليد گفت: عربستان چراغ سبزي نشان داد تا قدس پايتخت رژيم صهيونيستي شود در حالي كه رژيم صهيونيستي مملكتي ندارد كه پايتخت داشته باشد.
چراغ سبز عربستان در انتخاب قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي
چراغ سبز عربستان در انتخاب قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان بازرسی نیروی مقاومت بسیج سراسر کشور با بیان اینکه مسئله تدبر، فکر و فرهنگ مسلمانان یکی از موضوعاتی است که در قرآن به آن تأکید شده است اظهار کرد: خداوند می‌خواهد امت اسلامی از نظر فکر، فرهنگ و تدبر در سطح بالا باشند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید دارای رشد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشند و کشوری با عزت و عظمت تشکیل دهند که کار ساده‌ای نیست و در نخستین گام در این زمینه باید پروردگار را بشناسیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نهج البلاغه دارای عالی‌ترین مطالب در امور فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است گفت:‌ انسان باید از این مطالب استفاده کند تا به رشد فکری و فرهنگی برسد و بصیرت برای او به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند انسان‌ها را به توحید برای دستیابی به سعادت دعوت کرده و انسان را به مشاهده آسمان فراخوانده تا به این درک برسند که خالقی توانا آنها را خلق کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: به اندازه‌ای این نامه کامل است که در سازمان ملل به عنوان منشور حکومتی نگهداری می‌شود.

وی عنوان کرد: مالک اشتر در صحنه‌های مختلف ولایتمداری و شجاعت خود را اثبات کرد می‌توان اینگونه بیان کرد که سردار قاسم سلیمانی مالک اشتر در زمان ما است که باید سعی کرد افرادی مانند مالک اشتر را پرورش داد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: صحیفه سجادیه نعمت بزرگی است که باید با آن آشنا باشیم و بدانیم چگونه با خدا ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به جایگاه شهادت در بین نعمت‌های خداوند گفت: هیچ عملی از شهادت بالاتر نیست بسیاری از جوانان در وصیت‌نامه خود نوشته‌اند که هدف ما شهادت بود که به آن رسیدیم.

آیت‌الله نوری همدانی به مسئله رشد اجتماعی اشاره کرد و افزود: باید اجتماع مسلمانان را در کل جهان بشناسیم و همه مسلمانان دارای عزت و عظمت باشند.

وی با اشاره به جریان انتخاب قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: عربستان چراغ سبزی نشان داد تا قدس پایتخت رژیم صهیونیستی شود در حالی که رژیم صهیونیستی مملکتی ندارد که پایتخت داشته باشد و با تکیه بر استکبار دیگران را از مملکت خود بیرون کردند و به اشغال پرداختند.

این مرجع تقلید یادآور شد: قدس برای همه مسلمانان است و باید نسبت به آن آن حساس باشیم. مکه و مدینه نیز به همه مسلمانان تعلق دارد و نباید کسی بر این مکان‌ها تسلط داشته باشد.

وی عنوان کرد: رشد اجتماعی زمینه‌ساز حمایت مسلمانان و نابودی رژیم صهیونیستی است و همچنین وحدت و انسجام در سایه رشد اجتماعی رقم می‌خورد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به رشد سیاسی به عنوان ارکان دیگر نظام اسلامی گفت: افراد به این وسیله باید مستقل و خودکفا باشند و خودباوری و شجاعت در آنها جلوه‌گر باشد.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم سعی دارد زمینه‌ای فراهم کند تا انسان‌ها به رشد فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برسند و باید در نظر داشت انقلاب سبب بیداری کشورهای دیگر شده و نقاب از چهره استکبار کنار زده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcciiqp.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما