جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 58618
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نظامیان اسرائیلی در سال گذشته ۳۸۲ بار به خبرنگاران فلسطینی حمله کردند

قم نيوز : براساس گزارش جدید آماری منتشر شده مربوط به سال ۲۰۱۷ میلادی، نظامیان اسرائیلی حداقل ۳۸۲ مرتبه حقوق خبرنگاران فلسطینی را در سرزمین های اشغالی نقض کرده اند.
​ نظامیان اسرائیلی در سال گذشته ۳۸۲ بار به خبرنگاران فلسطینی حمله کردند
​ نظامیان اسرائیلی در سال گذشته ۳۸۲ بار به خبرنگاران فلسطینی حمله کردند
به گزارش قم نیوز براساس گزارش جدید آماری منتشر شده مربوط به سال 2017 میلادی، نظامیان اسرائیلی در سالی که گذشت حداقل 382 مرتبه حقوق خبرنگاران فلسطینی را هنگام انجام وظیفه در سرزمین های اشغالی نقض کرده اند.

در این گزارش که روز گذشته منتشر شد، به انواع نقض حقوق خبرنگاران از جمله آتش گشودن به سوی آن ها، با استفاده از گلوله های کشنده و گلوله های پلاستیکی، استفاده از گاز اشک آور برای ترساندن و جلوگیری از فعالیت خبرنگاران و همچنین دستگیری و ضرب و شتم فیزیکی آن ها اشاره شده است.

براساس این گزارش 213 خبرنگار در سرزمین های اشغالی توسط گلوله های شلیک شده از سوی نظامیان اسرائیلی، استشمام گازهای اشک آور و ضرب و شتم های بی رحمانه، به شدت مجروح شده اند. به علاوه حداقل 142 نفر دیگر نیز یا بازداشت شده یا هدف گلوله قرار گرفته اند. 27 نفر دیگر نیز مورد تحقیر و آسیب روحی قرار گرفته اند.

در این گزارش همچنین آمده است: هرچند خبرنگاران در سرزمین های اشغالی جلیقه هایی با علائم کاملا مشخص به تن می کنند که نشان می دهد آن ها ربطی به درگیری ها نداشته و فقط برای جمع آوری اخبار به محل ارسال شده اند اما نظامیان رژیم اشغالگر فلسطین اهمیتی به این مسئله نمی دهند. آن ها خبرنگاران را مستقیما مورد حمله قرار می دهند تا مانع از انتشار اخبار مربوط به جنایات وحشیانه شان علیه فلسطینیان شوند.

این گزارش درحالی منتشر می شود که اخیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در تصمیمی ناگهانی و تنش زا، بیت المقدس «اورشلیم» را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرده و اعلام کرد که به زودی سفارت آمریکا از تل آویو به «قدس» نقل مکان خواهد کرد.

از آن زمان تاکنون راهپیمایی های گسترده ای در سرتاسر کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه به راه افتاده اند و نظامیان اسرائیلی 12 فلسطینی را در این درگیری ها به شهادت رسانده اند. نزدیک به 3 هزار تن دیگر نیز مجروح شده و بیش از 400 نفر بازداشت شده اند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdch6-nm.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما