پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 58650
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مرکز تخصصی نماز عنوان کرد

آموزش بیش از 4 هزار معلم در حوزه نماز

قم نيوز : مدیر مرکز تخصصی نماز گفت: بعد از تاسیس این مرکز بیش از 4 هزار نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی دختران استان قم و تا پایان بهمن ماه نیز تمام مدیران مدارس متوسطه استان قم آموزش‌های لازم را در خصوص نماز دیده‌اند.
آموزش بیش از 4 هزار معلم در حوزه نماز
آموزش بیش از 4 هزار معلم در حوزه نماز
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر آیتی ظهر امروز در همایش تخصصی ائمه جماعات مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال هشتمین سال تاسیس مرکز تخصصی نماز است، اظهار کرد: طی این هشت سال بیش از چهار هزار نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی دختران استان قم و تا پایان بهمن ماه نیز تمام مدیران مدارس متوسطه استان قم آموزش‌های لازم را در خصوص نماز دیده‌اند.

وی با بیان اینکه ارزش بالای مبلغینی که در مدارس فعالیت می‌کنند در احادیث آمده است، عنوان کرد: امام علی(ع) در نهج البلاغه فرموده است قلب نوجوان مانند زمین آماده کشت است که امروز در اختیار ائمه جماعات قرار گرفته و آن‌ها وظیفه خطیر رشد و کمال نوجوان را به عهده دارند.

مدیر مرکز تخصصی نماز با اشاره به اینکه سوره لقمان نکات زیادی برای تربیت فرزندان و جوانان دارد، مطرح کرد: ائمه جماعات اگر بتوانند این سوره را قرائت کنند و تفسیر آن را درک کنند می‌توانند در کوتاه‌ترین زمانی که در مدارس حضور دارند جملات و نکات جدیدی را داشته باشند و مخاطبین خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بعد از رسالت پیامبر نخستین واجب نماز است، خاطرنشان کرد: نماز حاوی بهترین نکات است زیرا نماز شکر، خدا شناسی و ... را به مردم آموزش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آیتی ادامه داد: دوره سوم تربیت فرزندان از 13 سالگی تا 20 سالگی است که این دوره، دوره دلیل و مدرک است که والدین وظیفه دارند در این دوره هر کاری را با دلیل و مدرک به نوجوانان آموزش دهند تا او قانع شده و آن فعالیت را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه شیطان از مومنی که نمازهای پنج گانه خود را حفظ می‌کند رعب دارد، تصریح کرد: اگر افراد نماز خود را ضایع کنند شیطان به خود جرأت می‌دهد این فرد را به سمت گناهان کبیره هدایت کند.

مدیر مرکز تخصصی نماز یادآور شد: ائمه جماعت نباید تمام زمانی که در اختیار دارند را به بیان احکام نماز بپردازند زیرا موجب سخت جلوه دادن نماز در میان دانش آموزان می‌شود ولی اگر زمان خود را به دو بخش احکام نماز و بیان زیبایی‌های آن تقسیم کنند دانش آموزان به تدریج به سمت نماز و دین می‌آیند.

حجت الاسلام والمسلمین آیتی از معرفی الگوهای مناسب برای دانش آموزان به عنوان بهترین راه تربیت دانش آموزان یاد کرد و گفت: بردن دانش آموزان به اردوهای راهیان نور، امر به معروف و نهی از منکر و عضو شدن در هیئت‌های مذهبی موجب افزایش غیرت آن‌ها نسبت به دین و اسلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر والدین فرهنگ دینی را در خانواده پیاده کنند فرزندان کمتر با مشکلات دینی و اعتقادی روبه رو می‌شود، اظهار کرد: در دو ماه پایانی سال نیز دوره تربیت مربی معارف نماز را برگزار خواهیم کرد که امیدواریم با استقبال ائمه جماعت مدارس همراه شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz90k.yt0jk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما