پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 58651
منبع : خبرگزاری فارس
کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم:

خانواده باید با تربیت صحیح دینی اشتیاق به نماز را در فرزندان ایجاد کند

قم نيوز : کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: نماز یک ادب در مقابل خداست و خانواده باید با تربیت صحیح دینی، نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند خود آموزش دهد تا بتواند اشتیاق او را برای نماز و صبحت با خدا حفظ شود.
خانواده باید با تربیت صحیح دینی اشتیاق به نماز را در فرزندان ایجاد کند
خانواده باید با تربیت صحیح دینی اشتیاق به نماز را در فرزندان ایجاد کند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین ملکی در همایش نماز و خانواده که در سالن شهید آوینی برگزار شد گفت: خانواده برای انس و رغبت فرزندان به نماز باید ابتدا شرایط لازم را برای جوانان فراهم کنند .

وی افزود: ایجاد انگیزه برای خواندن نماز مهم‌ترین عامل است و خانواده باید توجه داشته باشد که اگر می‌خواهد فرزندش را به سمت نماز دعوت کند به خاطر دیگران نباشد بلکه به خاطر خود فرزند و با نیت درونی باشد .

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: یکی دیگر از گزینه‌های دعوت فرزند به نماز بالا بردن ظرفیت درونی خانواده است که آستانه تحمل و صبر خود را بالا ببرند و با شناخت نقاط ضعف و قدرت و بررسی شخصیت فرزندانمان انس به نماز را در آن‌ها ایجاد کنیم .

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: نماز از هر چیزی در زندگی انسان مهم‌تر است و فلسفه و چرایی آن مهم‌تر چرا که فرزندان در یک شرایط سنی خاص خواستار چرایی اهمیت نماز از خانواده هستند و خانواده باید با دلیل درست اهمیت نماز را برای فرزند خود بیان کند.

وی اظهار داشت: خانواده باید دلسوز فرزند خود بوده و نسبت به او محبت داشته باشد تا بتواند با شناخت ویژگی‌های فردی و رفتاری او را به نماز خواندن و عبادت ترغیب کند .

 

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم خاطر نشان ساخت: ارتباط با فرزند عامل مهم دیگری برای انس فرزند با نماز است که اگر خانواده به فرزند توجه و عنایت داشته باشد و نیازهای جسمی و روانی او را تأمین و با او همسطح شود می‌تواند با روش‌های مختلف اشتیاق فرزند را به یادگیری نماز و فرامین دینی را بیشتر کند.

حجت الاسلام ملکی یاد آور شد: نماز یک ادب در مقابل خداست و ما هر چه بیشتر این ادب را رعایت کنیم جایگاه عزیزتری خواهیم داشت .

وی گفت: خانواده باید با تربیت صحیح دینی، نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند خود آموزش دهد تا بتواند اشتیاق او را برای نماز و صبحت با خدا حفظ شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezp8n.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما