پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 58652
منبع : خبرگزاری مهر

صبای بومی نیازمند حمایت است/ بدهی ۲۴ میلیارد تومانی

قم نيوز : وضعیت نابسامان تیم صبای قم پس از دیدار برابر آلومینیوم اراک نشان می‌دهد این تیم که ۱۳ بازیکن قمی در ترکیب خود دارد، نیازمند دلسوزی و حمایت مسئولان استان است.
صبای بومی نیازمند حمایت است/ بدهی ۲۴ میلیارد تومانی
صبای بومی نیازمند حمایت است/ بدهی ۲۴ میلیارد تومانی
به گزارش قم نیوز گرچه شکست خانگی ۴ بر یک صبای قم برابر تیم آلومینیوم اراک در هفته اول از دور برگشت لیگ دسته اول فوتبال، نتیجه تلخی برای این تیم بود اما تنها موضوعی که می‌توان نسبت به آن احساس خوبی داشت حضور ۱۳ بازیکن قمی در فهرست ۱۸ نفره صبا در این بازی بود.

برای سال‌های متمادی، موضوع بومی سازی صبا همواره از سوی مسئولان، رسانه‌ها و عموم مردم به عنوان یک خواسته به حق مطرح می‌شده است و اکنون که بر حسب اجبار و اضطرار و به دلیل کمبود منابع مالی، صبا به سمت استفاده از بازیکنان بومی به عنوان تنها سرمایه باقی مانده خود سوق داده شده و کمی حمایت می‌تواند صبا را از سقوط برهاند.

صبا اکنون در آغاز راه نیم فصل دوم لیگ دسته اول قرار دارد و گرچه موقعیت این تیم در لیگ دسته اول بحرانی است اما اگر امروز از این تیم پشتیبانی شود و تیم به حال خود رها نشود باز هم می‌توان برای رهایی از سقوط این تیم به دسته دوم اقدام مثبتی انجام داد.

صبا اکنون با بهره‌مندی از جمع کثیری از بازیکنان بومی نیاز به حمایت مسئولان استان قم دارد و دیگر بهانه‌ای برای تنها گذاشتن صبا وجود ندارد زیرا کمک به صبا، کمک به فوتبالیست‌های بومی استان است مشروط بر این که اگر صبا از این بزنگاه سخت و بحرانی به سلامت عبور کرد دست سودجویانی که هرگز به منافع فوتبال قم در باشگاه صبا فکر نمی‌کردند از این تیم بریده شود.

صبا در حال حاضر در صورت تقویت و جذب چند مهره تأثیرگذار تا ۲۸ دی‌ماه که آخرین فرصت جذب بازیکن برای صبا به شمار می‌رود می‌تواند با همین بازیکنان بومی و نفرات جذب شده حداقل در دیدار برابر تیم‌های پایین جدول و هم رده خود نتیجه بگیرد و خود را از سقوط برهاند.

این هدف، گرچه در حال حاضر چندان در دسترس نیست و جوی ناامیدانه حاصل از بی تدبیری در پیشبرد امور باشگاه صبا طی سال‌های اخیر بر صبا حاکم است اما باید بدانیم که همچنان ۱۶ مسابقه دست نخورده برای صبا تا پایان فصل باقی مانده و کمی دلگرمی و پشتیبانی از این تیم و فرزندان فوتبال قم می‌تواند صبا را در لیگ دسته اول حفظ کند.

همت مسئولان استانی قم و احساس مسئولیت در قبال تیمی که دیگر صبای اغیار نیست چه بسا، نه تنها صبا را از سقوط برهاند بلکه زمینه ساز خدمت واقعی این تیم به ورزش دوستان قم و شاید در آینده بازگشت این تیم به روزهای خاطره ساز گذشته شود.

باشگاه صبای قم آن قدر بدهی مالی دارد که به طور عملی فروش آن غیر ممکن شده است زیرا ارزش امتیاز این تیم در مقابل بدهی‌هایی که این باشگاه به طلبکاران ریز و درشت دارد بسیار ناچیز است و بدهی‌های صبا روز به روز افزایش می‌یابد.

بدین ترتیب هر مربی که مدرک مربیگری لازم را داشته باشد و بتواند حامی مالی مناسبی با خود به صبا برود می‌تواند طی چند روز با دریافت حکم مربیگری روی نیمکت صبا بنشیند و حضور در یک تیم دسته اولی فوتبال ایران را به دلیل داشتن پول، به رزومه خود اضافه کند!

بهرامی: واگذاری امور صبا و ۲۴ میلیارد تومان بدهی

امور مربوط به تیم فوتبال صبای قم در بازی با آلومینیوم اراک توسط هیئت فوتبال قم انجام شد و رئیس هیئت فوتبال قم نیز بر اساس همین اختیار مسعود خسروی را به عنوان مربی موقت تیم برای این مسابقه در نظر گرفت اما هیئت فوتبال استان قم حالا می‌گوید که مسئولیتی در قبال صبا ندارد.

کریم بهرامی اظهار داشت: نامه‌ای از سوی هیئت فوتبال استان قم به اداره ورزش و جوانان قم داده‌ایم و اعلام شده که دیگر در موضوع تیم صبای قم مسئولیتی نداریم و انتظاری هم از ما نداشته باشند زیرا نه پولی برای خرج کردن هست و نه حمایتی از سوی استان از صبا صورت گرفته است.

وی افزود: تعیین تکلیف تیم صبا قرار است طی جلسه‌ای صورت گیرد اما حرف ما این است که اکنون که این تیم همچنان یک تیم دولتی است و به بخش خصوصی هم واگذار نشده و از سوی دیگر بازیکنان بومی در آن حضور دارند پس نیاز است که مجموعه استان حمایتی از این تیم داشته باشد که تیم حفظ شود.

رئیس هیئت فوتبال استان قم گفت: درست است که امروز شرایط نابسامانی بر صبا حاکم است اما کسانی که روی دست این باشگاه ۲۴ میلیارد تومان بدهی گذاشته‌اند امروز باید بیایند و در مورد شیوه کارشان و این که این بدهی‌ها چطور روی دست باشگاه مانده توضیح بدهند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0vdt.w6dctagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما