جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 58662
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
کارشناس ستاد اقامه نماز:

خانواده ها نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند بیاموزند

قم نيوز : کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم گفت: نماز یک ادب در مقابل خداست و خانواده باید با تربیت صحیح دینی، نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند خود آموزش دهد تا بتواند اشتیاق او را برای نماز و صبحت با خدا حفظ شود.
خانواده ها نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند بیاموزند
خانواده ها نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند بیاموزند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام روح الله ملکی در همایش نماز و خانواده که در سالن شهید آوینی برگزار شد، اظهارداشت: خانواده برای انس و رغبت فرزندان به نماز باید ابتدا شرایط لازم را برای جوانان فراهم کنند.

وی افزود: ایجاد انگیزه برای خواندن نماز مهمترین عامل است و خانواده باید توجه داشته باشد که اگر می خواهد فرزندش را به سمت نماز دعوت کند به خاطر دیگران نباشد بلکه به خاطر خود فرزند و با نیت درونی باشد .

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: یکی دیگر از گزینه های دعوت فرزند به نماز بالا بردن ظرفیت درونی خانواده است که آستانه تحمل و صبر خود را بالا ببرند و با شناخت نقاط ضعف و قدرت و بررسی شخصیت فرزندانمان انس به نماز را در آنها ایجاد کنیم .

حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: نماز از هر چیزی در زندگی انسان مهمتر است و فلسفه و چرایی آن مهمتر چرا که فرزندان در یک شرایط سنی خاص خواستار چرایی اهمیت نماز از خانواده هستند و خانواده باید با دلیل درست اهمیت نماز را برای فرزند خود بیان کند.

وی اظهار داشت: خانواده باید دلسوز فرزند خود بوده و نسبت به او محبت داشته باشد تا بتواند با شناخت ویژگی های فردی و رفتاری او را به نماز خواندن و عبادت ترغیب کند .

کارشناس ستاد اقامه نماز استان قم خاطر نشان ساخت: ارتباط با فرزند عامل مهم دیگری برای انس فرزند با نماز است که اگر خانواده به فرزند توجه و عنایت داشته باشد و نیازهای جسمی و روانی او را تامین و با او همسطح شود می تواند با روش های مختلف اشتیاق فرزند را به یادگیری نماز و فرامین دینی را بیشتر کند.

حجت الاسلام ملکی یاد آور شد: نماز یک ادب در مقابل خداست و ما هر چه بیشتر این ادب را رعایت کنیم جایگاه عزیزتری خواهیم داشت .

وی گفت: خانواده باید با تربیت صحیح دینی، نماز متفکرانه، عاشقانه و عارفانه را به فرزند خود آموزش دهد تا بتواند اشتیاق او را برای نماز و صبحت با خدا حفظ شود.

پایان پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgx39n.ak9734prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما