جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 58663
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
نویسنده رمان "شب‌های بی‌ستاره" :

تحولات دوران دفاع مقدس قم، سوژه های جذابی برای نویسندگان دارد

قم نيوز : نویسنده رمان نوجوانانه "شب های بی ستاره" گفت: تحولات تاریخ معاصر قم به خصوص سال های دفاع مقدس و از جمله بمباران های این شهر مذهبی ، حاوی سوژه های جذابی برای نویسندگان و رمان نویسان است.
تحولات دوران دفاع مقدس قم، سوژه های جذابی برای نویسندگان دارد
تحولات دوران دفاع مقدس قم، سوژه های جذابی برای نویسندگان دارد
به گزارش قم نیوز مرضیه نفری نویسنده این رمان که نشست نقد و بررسی آن در سالن همایش اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: رمان "شب های بی ستاره" که به همت شهرستان ادب منتشر شده است روایتگر داستان دختر نوجوانی است به نام ستاره که به اقتضای سنش دارای روحیات خاص و شیطنت ها و مسایل نوجوانانه خود است اما جنگ مثل یک مهمان ناخوانده وارد زندگی اش شده و او را از شهرش دور می کند.

وی همچنین افزود: در این رمان تلاش کرده ام تا حد امکان که برای مخاطب نوجوان قابل هضم و درک باشد به بخشی از تاریخ شهر مقدس قم از جمله دوران بمباران ها بپردازم و برای این که بتوانم در شخصیت پردازی موفق باشم حدود 40 کتاب روانشناسی مربوط به نوجوانان را مطالعه کردم تا در تبیین بحران های این دوران و راهکارهای مقابله با آن برای مخاطب ،مباحث مفیدی در قالب یک داستان پرکشش ارایه کنم.

معصومه میرابوطالبی نیز به عنوان منتقد این رمان با اشاره به این که اتفاقات و نکات خوبی در این رمان نوجوانانه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در عین حال به نظر بنده شروع رمان چندان جذاب و گیرا نیست هر چند که شروع فصل دوم آن واقعاً خوب است و مخاطب را با خود همراه می کند.

وی افزود: با این وجود سوژه رمان خوب و ارزشمند است و این در حالی است که کارهای نوجوانانه کمی در این موضوعات کار می شود که واقعاً جای آن خالی است.

این نویسنده و منتقد ادبی بیان داشت: در مجموع نوع نثر و لحن نویسنده برای مخاطب نوجوان خوب است اما در برخی از قسمت های کتاب یک سری اطلاعات و مباحث مطرح شده که زاید به نظر می رسد و تا حدی هم باعث کندی و عدم جذابیت متن شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchx-nm.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما