شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 58717
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر:

شهرداری‌ها برای عمل کردن به وظایف نیازمند درآمد‌های پایدار هستند

قم نيوز : نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری‌ها برای هزینه‌های خود باید به درآمدهای پایدار دست یابند گفت: باتوجه به اینکه مسؤولیت شهرداری بسیار سنگین بوده و وظایف زیادی بر عهده شهرداری‌ها است، شهرداری‌ها باید برای عمل کردن به وظایف خود، درآمد‌های پایدار داشته باشند.
شهرداری‌ها برای عمل کردن به وظایف نیازمند درآمد‌های پایدار هستند
شهرداری‌ها برای عمل کردن به وظایف نیازمند درآمد‌های پایدار هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر امروز با اشاره به سخنان دکتر طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصادی شهری ایران،‌ با بیان اینکه برای شکوفایی اقتصاد‌ شهرها باید به سمت درآمد‌های پایدار حرکت کنیم اظهار کرد: نگاه ما به سرمایه نباید به کسب درآمدهای کاذب باشد زیرا این نوع درآمدها نمی‌تواند اقتصاد جامعه را به جلو پیش ببرد و حتی اقتصاد را نیز به هم می‌ریزد.
وی افزود: درآمد و منابع پایدار می‌تواند مسائل و مشکلات شهری را از لحاظ اقتصادی پاسخ دهد و هیچ آسیبی به زیرساخت‌های شهری نیز وارد نکند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری‌ها برای هزینه‌های خود باید به درآمدهای پایدار دست یابند گفت: باتوجه به اینکه مسؤولیت شهرداری بسیار سنگین است و وظایف زیادی بر عهده شهرداری‌ها است، شهرداری‌ها باید برای عمل کردن به وظایف خود، درآمد‌های پایدار داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید بخشی از هزینه شهرداری‌ها توسط دولت تأمین شود ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای است که دولت نمی‌تواند به تعهدات خود نسبت به شهرداری‌ها عمل کند، به همین دلیل شهرداری‌ها باید راهکاری برای ایجاد منابع پایدار پیدا کنند تا هزینه‌ها و اعتبارات مورد نیاز خود را تأمین کنند.
پژمان‌فر تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات شهرداری‌ها برای تأمین هزنیه‌‌های خود، یک شوک اجتماعی و روانی به مردم جامعه وارد می‌کنند که این اصلا مناسب نیست؛ در اخذ عوارض و جرائم نباید به افراد ضعیف فشار وارد شود بلکه باید افرادی که درآمدی بیشتری دارند و همچنین بیشتر از خدمات شهری بهره‌برداری می‌کنند شناسایی شوند.
وی افزود: این اقدام نه تنها موجب رکود در جامعه نمی‌شود بلکه می‌تواند موجب نشاط اقتصادی و بخش‌های مختلف کشور شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها به منظور تأمین هزینه‌های خود باید درآمد‌های پایدار داشته باشند چراکه اگر در شهرداری‌ها اعتبار و درآمد وجود نداشته باشد، خدمات شهری نیز کاهش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: با ایجاد منابع پایدار برای شهرداری‌ها، فرصت بسیار خوبی برای افزایش خدمات شهری و رفاه بیشتر شهروندان ایجاد می‌شود،‌ البته ایجاد منابع پایدار نیاز به کار کارشناسی و علمی دقیق دارد و امیدوارم نهاد‌های علمی در این زمینه ورود کنند.
پژمان‌فر با اشاره به اخذ عوارض بر آگهی‌های تجارتی و تبلیغاتی اظهار کرد: بسیاری از کشور‌های دنیا تجربه‌هایی را در زمینه ایجاد منابع پایدار برای شهرداری‌‌ها دارند، البته این به آن معنا نیست که ما می‌توانیم از تمام تجربیات آن‌ها در کشور خودمان استفاده کنیم و همچنین به این معنا هم نیست که تمام تجربه‌های دیگر کشور‌ها در ایران قابل اجرا نیست، بلکه ما باید با توجه به اقتضائات کشور خودمان به دنبال ایجاد منابع جدید و پایدار باشیم.
وی با انتقاد از تراکم‌فروشی در شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها گفت: متاسفانه در برخی شهر‌ها و کلانشهرها مجوزهایی داده می‌شود که زندگی شهری را مختل و بار اضافی به شهر تحمیل کرده است، شهرداری برای تامین منابع مالی خود تراکم فروشی می‌کند و به همین دلیل بافت اصلی برخی شهر‌‌ها به هم ریخته است.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqqnm.23n6zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما