شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 58731
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم مطرح کرد

امکان همکاری مردم با قوه قضائیه از طریق سامانه سجام

قم نيوز : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم گفت: مردم می‌توانند با ورود به سامانه سجام در آن ثبت نام و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.
امکان همکاری مردم با قوه قضائیه از طریق سامانه سجام
امکان همکاری مردم با قوه قضائیه از طریق سامانه سجام
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین مجید یزدی ظهر امروز در گردهمایی دیده بانان پیشگیری و طرح سامانه سجام که در دادگستری کل استان قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های سامانه سجام اظهار کرد: این سامانه، سامانه جامع اطلاعات مردمی است و براساس اصول، سه، هشت، 156 و 158 قانون اساسی آغاز به کار کرد.  

وی ادامه داد: یک سری رسالت‌های دینی بر عهده مردم است و آن‌ها براساس این رسالت‌ها می‌توانند از طریق سامانه سجام، در پیشگیری از وقوع جرم نقش تعیین کننده ای را در جامعه ایفا کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم افزود: ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم رسالت مهمی را بر عهده دارد و آن رسالت برقراری ارتباط بین مردم، مدیران و دستگاه قضایی از طریق سامانه سجام است.

یزدی با اشاره به روال فعالیت سامانه سجام اظهار کرد: دیده بانان اصلی این سامانه مردم هستند که با ورود به سامانه گزارش خود از وقوع یک جرم را ثبت می‌کنند و در ادامه این گزارش توسط مسؤولین دادگستری رسیدگی و برای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه برای آگاهی بخشیدن به مردم و تشویق آن‌ها به ثبت نام در سامانه سجام از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع رسانی کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با ورود به سامانه سجام در آن ثبت نام و در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

سید علی ‌اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه در ادامه این گردهمایی، مساله آسیب‌های اجتماعی را یک آسیب جدی برای کشور دانست و تصریح کرد: اگر سامانه سجام عملیاتی شود، می‌توان جلوی آسیب‌های اجتماعی را گرفت.

وی افزود: تاکنون هزار و 600 نفر در سامانه سجام ثبت کردند که به آن‌ها آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، برای موفقیت سامانه سجام باید آن را به مناطق روستایی کشور هم گسترش داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdf50k.yt0js6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما