قم نيوز : نخستین همایش «خبر خوب» توسط خبرگزاری فارس، با حضور مقامات و چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.
فتاح: باید در تولید اخبار با صداقت رفتار کنیم / ضرغامی: مهارت خبرنگار منجر به تولید «خبرخوب» می‌شود
به گزارش قم نیوز اولین دوره از همایش «خبر خوب» در حوزه هنری تهران آغاز شد.

در این همایش چهره‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی(ره)، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق سازمان صداوسیما، سرهنگ خسروی رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی کشور، سرهنگ عبدی مدیرکل مطالعات و تحقیقات اجتماعی ناجا، محمدعلی محمدیان (معلم فداکار مریوانی)، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی حضور دارند.



 

تیرانداز: مخاطب باید ساختمان ذهنی و فکری خود را با «خبر خوب» بسازد

در ابتدای این همایش پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس بابیان اینکه این همایش با هدف توجه دادن به یکی از غفلت‌های رسانه‌ای تشکیل شده است، گفت: امروز در تقویم کشورمان یکی از خبرهای خوب مبنی بر پایان یأس و ناامیدی در سال 1357 ثبت شده است و امیدواریم که تلاش مؤثری همچنان برای دمیدن امید به جامعه از طرف رسانه‌ها صورت گیرد.

وی افزود: انسان همواره در حال شدن و حرکت است و امیدوارم که این حرکت در مسیر کمال باشد و همه وسایل برای رشد و تعالی انسان مهیا باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: رسانه ابزار مهمی است که در تعریف نوین آن باید بتواند مخاطب را رشد داده و متعالی کند و هر حرکتی که مانع آن شود، مردود است.

وی اظهار داشت: امروز انتشار بی‌قاعده و پرتکرار اخبار منفی منجر به روحیه مأیوس و کسل‌کننده‌ای شده که مانع حرکت انسان است.

تیرانداز اضافه کرد: تفکر شاخص رشد و تعالی انسان است لذا برای رشد انسان‌ها و جوامع باید قدرت تفکر را در جامعه ارتقا داد. تفکر باید انسان را به سمت مسیر درست و عمل رهنمون کند.

وی افزود: خبر خوب، خبری است که باید با اطلاعات کامل و دقیق انسان را به سمت تحلیل‌های صحیح سوق دهد، ضمن اینکه مخاطب هم باید ساختمان ذهنی و فکری خود را با خبر خوب بسازد، ضمن اینکه این معماری به انسان کمک می‌کند ذهنش رشد کند.

تیرانداز تأکید کرد: اخبار ناقص، مبهم، غیردقیق به مخاطب کمک نمی‌کند و سطح وی را در سطح یک مصرف‌کننده تقلیل می‌دهد، لذا نباید کاری کرد دروغ شاخدار در جامعه باور شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: رسانه مسئول باید به‌جای بیان موضع‌گیری هیجانی به سمت استدلال‌های متقن سوق پیدا کند و تحلیل‌ها را به مخاطب واگذار کند.

وی بابیان اینکه رسانه بی‌طرف نداریم، گفت: رسانه بی‌طرف بی‌معناست و ادای بی‌طرفی درآوردن هم فریب مخاطب است.

تیرانداز اظهار داشت: رسانه‌ای که فعل و عمل صحیح را دارد، باید استدلال‌های صحیح را تولید و منتشر کند، ضمن اینکه فرآیند تولید استدلال برای گوینده و شنونده هم مبارک است و منجر به رشد فکری و ذهنی انسان می‌شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: رشد و تعالی فکری مخاطب، وظیفه خبر خوب و رسانه مسئول است. ضمن اینکه نیاز جامعه نیز بیان اخبار مثبت و امیدبخش است.

وی بابیان اینکه غربی‌ها هم به این گفته خود مبنی بر اینکه "خبر خوب، خبر بد است" عمل نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تقلید ما در انتشار اخبار بد و افراط در آن جامعه را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

تیرانداز گفت: مردم در مواجهه با این سؤال که آخرین خبری که دیده یا شنیده‌اید چیست و کجاست؟ به ندرت مصادیقی را به یاد می‌آورند، درحالی‌که سیاه‌نمایی‌ها به گعده‌ها و دید و بازدیدهای خانوادگی رسوخ کرده است و مدام از سختی‌ها و مشکلات برای یکدیگر می‌گوییم بی آنکه راهکار بدهیم و توجهی به اتفاقات پیرامونی خود نداشته و به شکرگزاری خداوند توجهی نمی‌کنیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: بر اساس آمارها و پژوهش‌های علمی، مردم ما عصبانی‌تر و کم‌تحمل‌تر از قبل شده‌اند، ضمن اینکه دعواهای بی‌ارزش و قدرت‌طلبی‌های جناح‌های سیاسی منجر به تحمل هزینه‌های گزاف از سوی جامعه شده است.



وی با تأکید بر اینکه باید به هدفمندی مهمی فکر کرد و هرچه اهداف ما بزرگ‌تر باشد، باید رسانه‌های هدفمند به سمت آن گام بردارد، گفت: رسانه باید هدف متعالی را به خود و مخاطب یادآوری کند که این یادآوری هم در حوزه‌های شخصی است و حوزه‌های جمعی.

تیرانداز تصریح کرد: متعالی‌ترین هدف، بندگی پروردگار است و این بندگی باید مدام در ساحت‌های مختلف زندگی لحاظ شده و رسانه به آن توجه دهد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: در حوزه جمعی باید به دنبال اهداف جمعی و متعالی باشیم و این هدف باید بتواند همه ما را یکصدا و یکپارچه کند.

وی تأکید کرد: هدف مشترک همه ما پیشرفت کشور عزیز ایران است و اگر این‌گونه شد، سطحی‌نگری و اهداف بی‌ارزش خریداری پیدا نخواهد کرد.

تیرانداز گفت: جامعه، جریاناتی را بزرگ می‌شمرند که پیشرفت ایران را بزرگ بشمارند، نه منافع حزبی و جریانی خود را.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اخبار ناگوار و حوادث تلخ اخیر گفت: هنوز داغ زلزله کرمانشاه بر قلب‌هایمان وجود داشت که کشتی نفتی ما غرق شد و ما را هم در ماتم فرو برد.

وی گفت: خبر خوب آن نیست که چشم خود را بر روی واقعیت‌ها بسته و خود را فریب دهیم که اگر این کار را کنیم مانع حرکت روبه جلوی انسان‌ها شده‌ایم؛ چراکه آن وقت است که به حفظ وضعیت موجود بسنده خواهیم کرد.

وی گفت: چگونه گفتن اخبار منفی هم بسیار مهم است تا درست و به‌موقع بتوانیم اثرات سوء اخبار منفی را کم کنیم.

تیرانداز افزود: در کنار انعکاس اخبار منفی می‌توان تحلیل هم ارائه داد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بابیان برخی رشادت‌ها و فداکاری‌ها و اتفاقات خوب و مثبت مردم ایران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تشییع باشکوه شهدای مدافع حرم و وفاق ایجادشده در حوادث ملی و فداکاری و نوع‌دوستی مردم ایران در کنار حوادث ناگوار، از اتفاقات مثبتی است که نباید از کنار آن گذشت.

وی از رسانه‌ها خواست از اتفاقات مثبت، ایثار و فداکاری‌های مردم ایران و حضور باشکوه آنها در مراسمات مختلف الگوسازی و هویت‌سازی کنند، ضمن اینکه نمی‌توان نوع‌دوستی مردم ایران را در حوادث زلزله کرمانشاه ندید و فقط به حرکت چند فرصت‌طلب پرداخت.

تیرانداز در توضیح بیشتر این موضوع اضافه کرد: کمک محبت‌آمیز سرباز ارتشی به کودک زلزله‌زده کرمانشاهی و آستین‌های بالازده بسیجی و سرداران سپاهی برای ساخت سرویس بهداشتی از اتفاقات ایثارگونه و مثبت به حساب می‌آید.

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: باید همه رسانه‌ها به یکدیگر کمک کنند تا در خصوص رسالت سنگین‌شان در رساندن اخبار خوب وظایف‌شان را به نحو احسن انجام دهند.

وی در پایان گفت: در آینده نزدیک همایش علمی خبر خوب و روزنامه‌نگاری مثبت‌نگر برگزار خواهد شد.



 

ضرغامی: مهارت و توانایی خبرنگار منجر به تولید «خبرخوب» می‌شود

در ادامه این همایش عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس اسبق صداو سیما در همایش خبر خوب رسانه مسئول گفت: توفیقی است در این مجلس حضور پیدا کردم، مجلسی عالمانه و صمیمی آن‌هم با یک موضوع بسیار خوب و تشکر می‌کنم از دست‌اندرکاران این نشست.

وی ادامه داد: شما کاری ضروری و حساس را در این برهه حساس شروع کردید آن‌هم زمانی که فضای مجازی حکمرانی می‌کند.

ضرغامی گفت: در سخنان تیرانداز دقت کردم و یاد گرفتم از نکات ایشان و تلاش شده بود مانیفستی جمع‌وجور و مکتوب از خبر خوب ارائه شود و امیدوارم این متن منتشر شود تا بتوان بر روی ویژگی‌های خبر خوب تمرکز کرد.

وی افزود: چند نکته را باید اشاره‌کنم آن‌هم در قالب تجربه و به همه دوستان هم می‌گویم که من کمترین هستم و قصد یادگیری دارم و اگر نکته ایی را می‌گویم از باب تجربه این سال‌های طولانی است که برایم ایجادشده است.

ضرغامی خاطرنشان ساخت: اگر خلاصه بخواهیم بگوییم یک خبر خوب و خوش‌خبری چیست، صرف‌نظر از نگاه عامیانه و درستی که داریم که ارزشمند است باید به این نکته توجه کنیم که جامعه نیاز به آگاهی و اطلاعات و تحریک شدن و انگیزه پیدا کردن دارد. قرار هم نیست یک خبر خوب بدهیم تا حال بخشی از جامعه خوب شود بلکه باید نیازهای مخاطب را سنجیده و مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: باید برای خبر خوب شاخص‌هایی اقتباس کرد و مشخص شود که منظور چیست در غیر این صورت می‌شود یک کارفرمایشی و نمی‌توان از آن توقع عملیاتی شدن داشت و شاید نشود آن را ارزیابی کرد.

ضرغامی تصریح کرد: در یک فضای رسانه‌ای که مجازی هم هست باید یک طرح و برنامه جدید داشت و ازنظر من خبر خوب به‌طور خلاصه خبر صادقانه و صحیح است که جامعیت داشته و سازنده است. من به‌جای واژه‌های مخرب و امیدبخش از واژه سازندگی استفاده می‌کنم.

وی با بیان اینکه خبر نباید دروغ باشد بلکه باید صحت داشته باشد گفت: امروز برخی از رسانه‌ها متوسل به خبرهای دروغ و کذب می‌شوند، زیرا می‌خواهند از سایر رسانه‌ها عقب نیافتند.

ضرغامی ادامه داد: امروز شاهد تولید خبرهای دروغ از سوی برخی رسانه‌ها هستیم امروز یک کانال ایجاد می‌شود که مثل چرخ‌گوشت خبر می‌ریزد بیرون که خبرهایش صحت ندارد، خبر دروغ خیلی باید مضموم شناخته شود و در بین خود رسانه‌ای‌ها هم باید این به‌عنوان یک توهین تلقی شود. کار رسانه، کار کارمندی نیست بلکه کار عشقی و دلی است.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه افزود: نکته بعدی این است که درواقع جامعیت خبر باید موردتوجه قرار گیرد، امروز آسیبی داریم که خبری دروغ نیست اما دو سه خط نگاشته می‌شود که تنها بخش کوچکی از یک گزارش کامل است. اینکه می‌گویند دروغ نگو اما همه راست را هم نگو صحیح نیست زیرا برخی موارد وجود دارد که نگفتن همه راست‌ها خود مصداق دروغ است.

وی ادامه داد: خبرنگار ما برای رسیدن به جامعیت باید علم داشته باشد گاهی نیاز نیست همه حرف‌های فردی را کلمه به کلمه نوشت گاهی می‌شود با یک گزاره همه حرف‌های یک فرد را زد و به‌قول‌معروف همان یک گزاره همه جامعیت را داشته باشد.

ضرغامی گفت:‌ باید رسانه‌ها کلمه برخی و بعضی را در کنار برخی خبرهای مخابره خود بگذارند تا شبهه‌ای ایجاد نشود و نباید همه را با یک چوب راند.

وی افزود: باید خبرنگاران حرف‌های سخنرانان را به صورت کامل گوش داده و سپس خبر را انشاء کرده و مخابره کنند.

این عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: خبرنگاران باید به صورت کامل صوت یک سخنران را گوش کرده و اجتهاد کنند سپس اخبار مدنظر خود را منعکس کنند.

وی اظهار داشت: باید مهارت و توانایی خبرنگار منجر به تولید خبر خوب شود.

رئیس اسبق سازمان صداوسیما با تأکید براینکه خبر خوب باید سازنده باشد، تصریح کرد: باید انقلاب اسلامی را در مسائل مختلف تقویت کرده و منجر به پیشرفت آن شویم که در این مسیر وظیفه مهمی بر گردن خود دارد.



 

وی گفت: یکی از خبرهای خوبی که در این ایام که در تقویم ثبت است مربوط به فرار شاه در روز 26 دی‌ است که انتشار این خبر منجر به شادی مردم ایران شد و پیوند خوبی را با انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرد.

ضرغامی افزود: در مدیریت، اصل هدف‌گذاری برای کاری است که البته باید متناسب با توانمندی باشد تا منجر به یأس، ناامیدی و بن‌بست نشود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید خبرهای خوب منجر به سازندگی کشور شود ضمن اینکه در این خصوص باید بدانیم که خبر خوب کمک‌کننده به سازندگی کشور، مدیریت ارشد آن و همچنین یاری رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان کشور است و اگر نتوانیم خود را در این محدوده هدف‌گذاری شده تنظیم نکنیم اشتباه خواهیم کرد.

وی گفت:‌ اگر دائم خبرهای ناامیدکننده توسط رسانه‌ها منتشر شود مردم ناامید شده و انگیزه‌ها از بین خواهد رفت.

این عضو شورای عالی مجازی گفت: 40 آسیب رسانه‌ای برای مبارزه کج و ناقص با مفاسد اقتصادی در بیش از 2.5 سال قبل تهیه کرده و آن را تقدیم مقام معظم رهبری کردم که برهمین اساس جلساتی هم در این خصوص تشکیل شد. البته دلیل این کار هم آن بود که وقتی مردم دائم  خبر دزدی، اختلاس و ... را می‌شنوند ناامید شوند. ضمن اینکه اگر دائم هم خبر گل و بلبل هم بدهیم مردم آن را باور نکرده و وضعیت را با شرایط خود نگاه می‌کنند.

ضرغامی گفت: اگر برخی از مردم به سمت رقبای خبر و رسانه‌های خارجی سوق پیدا کرده و منجر به افزایش ممبر و فالوورهای آنها می‌شوند به دلیل آن است که مردم با دیدن و مشاهده مرتب خبر خوب، دیگر آن مسائل را باور نمی‌کنند.

وی افزود: برخی مسئولان و مخالفین ما دارای مشروعیت قانونی، رأی مردم و مجلس، پایگاه اجتماعی و کاریزما و قدرت خاصی هستند. لذا نباید در اخبار، مردم را در مسیری خاص قرار داد.

این عضو شورای عالی مجازی گفت: باید مسئولان و متولیان بدانند و بشنوند که برخی جاها هشدار و آژیر نسبت به مدیریت آنها کشیده شده است. چرا که کشور ما در اتاق شیشه‌ای واقع است البته من نظرم درباره اعتراضات اخیر هم آن است که این موضوع فرصت بوده نه تهدید.

ضرغامی تأکید کرد: فضای مجازی به کمک انقلاب اسلامی آمده تا ما پیشرفت کنیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نباید فقط یک سازمان یا گشت ارشاد و یا مسئولان خاصی امر به معروف کنند در حالی که مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی قدرت امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند و به مدیران در این زمینه کمک کنند.

وی گفت: چشم‌ها در حال حاضر به فضای مجازی دوخته شده که ما می‌توانیم از آن استفاده لازم را ببریم.

ضرغامی افزود: برای پیشگیری از یک درگیری و حل مشکل امنیتی در روز تولد کوروش منطقه آن منطقه به محله پاسارگاد و کوروش رفتند در حالی که ضد انقلاب و برخی مردم به دنبال هزینه‌تراشی برای نظام و ایجاد فضای ناامن در آنجا بودند. اما شاکله دولت و نیروهای امنیتی و انتظامی در این خصوص خوب عمل کردند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: مردم اگر روزی تعطیلی پاسارگاد به برخی دلایل امنیتی ببینند و متوجه شوند که این تعطیلی جهت حفظ جان و مال‌شان بوده است، باور خواهند کرد ولی اگر مردم از چند روز قبل جاده پاسارگاد و مرودشت به دلیل نصب یک تابلو جهت ساخت جاده را مشاهده کنند، این موضوع باورپذیر نخواهد بود پس بهتر است با مردم صادق باشیم.

فتاح: باید در تولید اخبار با صداقت رفتار کنیم

در بخش دیگری از این همایش سیدپرویز فتاح گفت: تعریف خبر خوب جزو بدیهیات است و در واقع طبق تعریفی هم که در قرآن آمده می‌دانیم خبر خوب چیست.

وی افزود: نظام اسلامی باید در دنیا خبرخوب تعریف کند و الگو بسازد. ما باید در تولید اخبار با صداقت رفتار کنیم و الگوی دیگران باشیم و خبر نادرست نباید پخش شود و اشکال هم همین است. گاهی بنده با دولت زاویه دارم و آیا این درست است که تمام صحبت‌های من در نقد دولت به کار گرفته شود؟ دولت در چارچوب نظام است و باید از دولت دفاع کرد. حالا اگر ما با دولت در دنده‌‌ای دیگر افتاده‌ایم آیا امکان ندارد خبر خوب هم از قول من و از دولت پخش شود؟

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: این منطق را قبول ندارم ما تابع رهبر هستیم و از کارهای خوب دولت طرفداری می‌کنیم و باید در این موضع باقی بمانیم.

فتاح ادامه داد: یاد گرفته‌ایم دیانت مثل سیاست است و اجازه نداریم وقتی یقین نداریم حرفی بزنیم. قبول دارم که در هر کجای نظام ممکن است اشکالاتی باشد، اما کارهای خوب هم وجود دارد و نمی‌شود فقط نیمه خالی لیوان را دید. بلکه مثبت دیدن زودتر نتیجه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد گفت: آمار اشتباه دادن بلای کشور است و معلوم نیست این آمارهایی که ذهن مردم را خراب می‌کند از کجا درمی‌آید و به چه منطقی این آمارسازی‌ها می‌شود؟ به گفته رهبری دستکاری در آمار گناه کبیره است، هر آماری که اعلام می‌شود چه از سوی مسئولان و چه رسانه‌ها در قبال آنها مسئولیت داریم.

فتاح افزود: به اندازه‌ای که عمل می‌کنیم باید تبلیغ کنیم و در کشور نیاز به سعه‌صدر داریم با زود برآشفته شدن و تحمل نکردن نه تنها بزرگ نمی‌شویم، بلکه کوچک می‌شویم تندی و توهین کردن و پرده‌دری کردن در مکتب ما نیست. مکتب، دین و رهبری ما مکتب اخلاقی شیعه است و حق نداریم هر طور که می‌خواهیم حرف بزنیم.

وی با اشاره به برخی اختلاف‌نظرها در جامعه گفت: گاهی دوری کار دست‌مان داده و آنقدر دور شده‌ایم که اینگونه با هم حرف می‌زنیم. 

رئیس کمیته امداد خطاب به رسانه‌ها گفت: باید حق‌طلبی کنید، بسیاری از مردم بارها گفته‌اند وقتی مسئولان را می‌بینند از چشمان‌شان می‌فهمند دروغ می‌گویند یا راست. چون صداقت باطنی است.

فتاح با بیان خاطره‌ای از زمان وزارت خود گفت: یکی از نمایندگان مجلس از بنده سؤالی کرده قانع نشد، از کمیسیون به صحن رسید آن نماینده خیلی تند انتقاد می‌کرد و بنده در همان زمان گفتم اگر اشتباهی نکرده‌ بودیم، اینگونه نمی‌شد. این سؤال جزای دنیایی من است و من با اقرار کوچک نمی‌شوم.



 

وی گفت: شما باید الگوی صداقت باشید و در دنیا الگوسازی کنید و بگویید رسانه‌ای داریم که بر محور فضیلت و اخلاق رفتار می‌کند. رسانه‌های خارجی اینگونه نیستند. حتی رسانه‌های CNN و فاکس‌نیوز که حرفه‌ای هستند در مورد عربستان و فجایع آن در یمن حرفی نمی‌زنند چون عربستان همه آنها را خریده است.

رئیس کمیته امداد افزود: انتظار داریم رسانه‌ها طرفداران محرومان باشند چرا که آرمانگرایی در حمایت از محرومان، یتیمان و نیازمندان است نه اینکه فقط از سیاست بگوییم. این صحبت‌ها برای یک زلزله‌زده کمکی نمی‌کند.

فتاح تصریح کرد: بخشی از مردم ما در فقر و زحمت هستند باید به آنها برسیم و مردم‌داری کنیم.

وی پیشنهاد داد: رسانه‌ها گفتمانی برای دفاع از محرومان تشکیل دهند و سیستمی ایجاد شود که خود رسانه‌ها هم نقد شوند.

رئیس کمیته امداد در مورد اختلاف‌های چپ و راست و سیاسی در کشور گفت: چه چپ و راست باشیم، همه ادیان و اقوام در کشور در یک کشتی هستیم و سرنوشت‌مان به هم گره خورده است حساب منافقین و داعشی‌ها روشن است اما بقیه یک سرنوشت داریم و نباید اشتباه کنیم.

فتاح در پایان گفت: خبر خوب مشخص است و چون شما تعریفش را بهتر می‌دانید به آن باور دارید پس با همان دل‌تان پیش بروید، قلم در دستان شما است و راه را می‌شناسید.

تقدیر از خالقان و تولیدکنندگان خبر خوب

در پایان این مراسم از خالقان اخبار خوب تقدیر شد.

مهدی فضائلی مدیرعامل اسبق خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس، عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در همایش خبر خوب، رسانه مسئول از خالقان و تولیدکنندگان خبر خوب تقدیر کردند.

در این مراسم عطیه همتی خبرنگار خبرگزاری مهر، مجید خسرو انجم کاریکاتوریست،‌ علیرضا وهاب‌زاده خبرنگار خبرگزاری فارس، نوید برهان زهی شهروند خبرنگار، سیدمحسن میرشمسی خبرنگار خبرگزاری تسنیم، محمدرصا باقری مجری شبکه افق و مریم عابدینی خبرنگار خبرگزاری فارس، در بخش خبرنگاران تقدیر شدند.

در بخش دیگری از این مراسم از محمدرضا حافظی، حجت‌الاسلام کمیل نظافتی، جلال ملکی، حجت‌الاسلام احسان رنجبر عیسی‌آبادی، حمید استیلی، محمدعلی محمدیان، حجت‌الاسلام سیدحسن منتظرین به‌عنوان خالقان اثر خوب تقدیر شد.

در پایان این مراسم همچنین از تمبر یادبود خبر بود رونمایی و پیام تیرانداز و پرویز فتاح جملاتی کوتاه به‌عنوان یادبود این تمبر نوشتند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdci3vaw.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما