جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 59002
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مطالبات مردم نباید فراموش شود / آمریکا انگیزه دینی و اقتدار ایران را نشانه گرفته‌ بود

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به فتنه اخیر کشور گفت: توجه به مطالبات و رسیدگی به مشکلات مردم از وظایف مسؤولان است؛ مطالبات مردم نباید فراموش شود و مسؤولان نظام باید به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنند تا زمینه سوءاستفاده دشمن از بین برود.
مطالبات مردم نباید فراموش شود / آمریکا انگیزه دینی و اقتدار ایران را نشانه گرفته‌ بود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: باتوجه به اینکه مصادیق معروف و منکر بسیار زیاد است بنا بر این بهتر است با معیار‌های امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشیم.
وی با اشاره به معیار‌های امر به معروف و نهی از منکر افزود: هر آنچه که زمینه‌ساز تسلط دشمن می‌شود منکر است و هرچه که مانع از سلطه دشمن شود، معروف است و دلایل زیادی نیز در آیات و روایات بیان شده است.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌های کفار برای دنیا است و به آخرت توجهی ندارند، چراکه هدف اصلی کفار رسیدن به شهوات و غرائض است؛ اینگونه افراد رحمی به مسلمانان نمی‌کنند و راضی نخواهند شد تا زمانی که دین را از مردم بگیرند.
وی ادامه داد: رفتار امت اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که در مقابل هرگونه زیاده‌خواهی دشمنان، کفار و مستکبرین ایستادگی کنند؛ مسلمانان نباید نسبت به کفار و مستکبرین احساس دلبستگی و وابستگی داشته باشند؛ متاسفانه افرادی در کشور هستند که نسبت به دشمنان دلبستگی دارند و این از مشکلات بسیار بزرگی است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، بنا بر این در شرایط حاضر بزرگترین معروف این است که از زیاده‌خواهی‌ها دشمنان جلوگیری کنیم و اجازه تسلط به آن‌ها ندهیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز پنجم جمادی‌الاول تصریح کرد: پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت با سعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت پس از شهادت حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است؛ همچنین این روز را روز پرستار نیز می‌نامند. این روز خجسته را به همه مردم ارادمتد به اهل بیت تبریک عرض می‌کنم و برای همه پرستاران که شبانه‌روز و همواره، همراه بیماران هستند، آروزی توفیق روزافزون دارد.
وی با اشاره به سالروز فتوای تاریخی تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی اظهار کرد: یکی از مهمترین حوادثی که در ایام زعامت میرزای شیرازی رخ داد، تحریم تنباکو بود. فتوای تاریخی ایشان، چنان مردم را به صحنه کشاند که شاه قاجار، مجبور به فسخ قرارداد تنباکو شد.
امام جمعه قم گفت: این جایگاه مرجعیت و روحانیت است که می‌تواند یک حرکت و جریان بزرگ در کشور و جامعه ایجاد کند و اگر مردم همراه مرجعیت و روحانیت باشند، روحانیت می‌تواند نقش کلیدی خود را ایفا کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن تسلیت به مناسب درگذشت دریانودران کشتی سانچی گفت: درگذشت دریانوردان کشتی سانچی که در راه انجام وظیفه و هزاران کیلومتر دورتر از وطن جان باختند را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدارشان تسلیت می‌گویم.
وی با اشاره به فتنه اخیر کشور افزود: توجه به مطالبات و رسیدگی به مشکلات مردم از وظایف مسؤولان است؛ مطالبات مردم نباید فراموش شود و مسؤولان نظام باید به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنند تا زمینه سوءاستفاده دشمن از بین برود.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در فتنه اخیر بسیاری از افراد در فضای مجازی تحت تاثیر دشمن قرار گرفتند و اعمال و اقدامات بسیار ناشایستی انجام دادند، این افراد باید متوجه اشتباهات خود شوند و بدانند که اقدامات آن‌ها پیروی از آمریکا و صهیونیست بود.
وی ادامه داد: مردم ایران راضی نیستد و اجازه نخواهند داد که به اسلام، قرآن و پرچم جمهوری اسلامی ایران توهین شود؛ مردم مسلمان ایران باید با وحدت و یکپارچگی در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و اجازه توطئه به دشمن ندهند؛ البته قبول داریم که مشکلاتی وجود دارد اما نباید به بهانه مشکلات در راستای اهداف دشمن حرکت شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تا دشمنان از مشکلات سوءاستفاده کنند تصریح کرد: آمریکا عواطف، انگیزه دینی، دفاع موشکی و اقتدار ایران را نشانه گرفته‌ بود و به تعبیر مقام معظم رهبری این‌ بار نیز مانند دفعات قبل شکست خورد و در آینده نیز اگر اقدامی انجام دهد، بار دیگر سرشان به سنگ خواهد خورد و با شکست مواجه می‌شوند.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار ۱۹ با مردم قم فرمودند که مردم قم شایسته تجلیل و تکریم هستند و از رشادت، آگاهی و بصیرت برخوردارند؛ مردم قم باید این روحیه خود را حفظ کنند و همانطور که تاکنون در روز‌های سخت در صحنه حضور داشتند در آینده نیز در مقابل دشمنان ایستادگی کنند

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcf0xdt.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما