شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 59014
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در دومین روز همایش فاطمیه در قم مطرح شد:

ریشه ذلت میلیاردهامسلمان مقابل سه‌میلیون‌یهودی

چرائی حذف عدالت از شرایط حاکم
قم نيوز : دومین روز همایش علمی با عنوان "فاطمیه و زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها" در سالن هماش های مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد.
ریشه ذلت میلیاردهامسلمان مقابل سه‌میلیون‌یهودی/ چرائی حذف عدالت از شرایط حاکم
ریشه ذلت میلیاردهامسلمان مقابل سه‌میلیون‌یهودی/ چرائی حذف عدالت از شرایط حاکم
به گزارش قم نیوز دومین جلسه این همایش دو روزه با عنوان فاطمیه و زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها امروز جمعه 29 دی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد وحجت الاسلام طبسی و آیت الله علوی بروجردی برگزار شد.

 مطالب ما در سه بخش خواهد بود:

بخش اول؛ جایگاه شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها

ما تنها زنی که رتبه او هم افق انبیا و بلکه از همه انبیا گذشته بالاتر و هم افق امامان معصوم بلکه از خیلی از آنها بالاتر که در روایت آمده که فاطمه زهرا حجت خدا برای ما اهل بیت علیهم السلام است و مقام سوم بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و مولا علی علیه السلام را داراست.

در روایات سخط و رضای او سخط و رضای الله اعلام شده است اینکه خدا با رضای او راضی شود یعنی در ذات الهی فانی شده است؛ انبیا سابق ترک اولی داشتند حتی در شکم ماهی پیامبر خود را حبس کرده است ولی بانو فاطمه زهرا سلام الله علیها مظهر رضای الهی است و می‌فرماید: «إن الله یرضی لرضاه و یغضب لغضبها» خدا با رضای او راضی می شود و با غضب او به غضب می آید.

حضرت آیت الله صافی حفظه الله که مسن ترین مرجع تقلید ما هستند و قریب به صد سال دارند یک موقعی حج مشرف شده بودند و در آنجا با یکی از علمای اهل سنت مناظره داشته است و از جمله سوالاتی که آن عالم سنی داشته این بوده است که نظر شما در مورد خلیفه اول و دوم چیست؟ ایشان فرمودند نظر ما در باره خلیفه اول و دوم نظر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. چرا که در تمام روایات پراست که قبول او قبول خدا و رد او رد خداست. حضرت زهرا ازهرکس که راضی نباشد ما هم راضی نیستیم.

در مورد فضائل حضرت زهرا سلام الله علیه این بس که روایت هست که اطاعت او بر انبیا و ملائک در عوالم نوری واجب است.

بخش دوم: مهم ترین پیام زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها

خلاصه منش ایشان این معنا را نشان می دهد که امام حق را رها نکنید و خط انحراف را نشان دادند؛ البته ما با هتاکی به همسران پیامبر و خلفا را جائز نمیدانیم و در نظر همه فقهای ما شم حرمت هم داشته است ولی نمی توانیم حقایق تاریخی را بگوییم که بالاخره جنگ جمل اتفاق افتاده است.

امام صادق: حمله به خانه وحی که چندین معصوم در خانه بوده است «فی بیوت أذن الله أن یرفع و یذکر فیه اسمه» وحشتناک تر و عظیم تر از کربلاست.

چرا قبر ایشان خفی است!؟ چرا حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از پدر خود شب و روز گریه کرده است!؟ چرا وصیت کرده است که کسی از مکان قبر من با خبر نشود.

خط ضلالت و غاصبان را به دنیا معرفی کرده است، ای مسلمانان ببینید که چه کسی را از دست دادید و امت رسول خدا صلی الله علیه و آله از ولایت الله عز اسمه خارج کردید.

در روایات است که تبرّی مقدم بر تولّی است و مهم ترین پیام حضرت زهرا سلام اله علیها جدا شدن از حاکمان فاسد است. این روایت که می فرماید: بنی امیه از خوب ها تعریف می کردند ولی از بد ها نگویید و معیار بد شدن را نگویید ولی در مکتب ما اول تبری است و بعد تولی چنانچه در سوره بقره آیه 256 می فرماید: «فمن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی»

امام زمان حضرت زهرا سلام الله علیها که بود؟

حدیث هست که «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» آیا کسی می تواند بگوید که فاطمه زهرا سلام الله علیها امام زمانش را نشناخت با وجودی که همه روایات شیعه و سنی رضای او را رضای خدا معرفی کرده است؟ یا اینکه امام فاطمه زهرا خلیفه اول و ثانی بود در حالی که روایات اهل سنت موجود است که «ماتت و هی ساخطة علیهما»!؟

حضرت رسول اکرم در شب اول زندگی مشترک علی و فاطمه به مولا علی علیه السلام فرمود: برو به خانه ولی او را اذیت نکن، و در روایت هست که امیرالمومنین میفرماید: به خدا قسم هرگز اذیتش نکردم.

اینکه می‌گویند صورت خود را 50 روز از مولا علی علیه‌السلام می پوشاند؛ درست نیست در روایت هست که مولا علی علیه السلام می‌فرماید: وقتی هموم بر من غلبه می کرد به چهره فاطمه نگاه می‌کردم و غم‌ها از دلم می رفتند.

 آیت الله بروجردی

برای بنده توفیق است که دراین مجمع مبارک که متعلق به فاطمه زهرا سلام الله علیهاست شرکت کنم، مسأله فاطمیه یک بزرگداشت و یا عزاداری نیست و اگر بخواهیم دقیق مسأله فاطمیه را درک کنیم باید به اتفاقاتی که بعد نبی اکرم صلی الله علیه و آهل رخ داده و عظمت این اتفاقات و تاثیر گذاری که در زندگی آحاد مسمانان تاثیر داشته دقیق بررسی کنیم و یک بانو در فرصت کمی که داشت بین 75 تا 95 روز و تمام وقتش را صرف کرده در اینکه چه اتفاقی افتاده است و باید ببینیم که این اتفاقات و تاثیر آن در زندگی آحاد مسلمین چه بوده است؟

آثار خانه نشینی مولا علی علیه السلام برامت

حدیث غدیر و حدیث ثقلین و تبعاتی بعد این دو حدیث پیش آمده است که در تاریخ است و مشخص است که مولا علی مورد تایید پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بوده که انتخاب الهی وی صورت بگیرد.

خلیفه ثانی می گوید که اراده رسول صلی الله علیه و آله این بود که علی علیه السلام خلیفه الهی مردم شود ولی خدا نمی‌خواست واین حرفها بعد ها ریشه پیدایش تفکر جبر در اسلام شد که بعد ها در میان خلفاء علوی اوج گرفته است.بعدها این وصیت در بین بنی امیه و بنی العباس نافذ شد و گویا فقط رسول خدا حق تعیین خلیفه را نداشت.

حذف عدالت از شرایط حاکم برای توجیه جور ظالمان

این که نمی‌دانستند در غدیر چه گدشته است این به شوخی میماند غدیر در 18 ذی الحجه اتفاق افتاده و رحلت پیامبر آخر صفر بوده است و آیا آن اجتماع عظیم و بیعت گرفتن نبی اکرم صلی الله علیه و آله فراموش شده بود. عدالت از حاکم حذف شد از اصول دین هم حذف شد و از خدا هم حذف شد و برای اینکه توجیه کنند چرائی حکومت غیر عادلان را عدالت را از خداوند حذف کردند.

عدلیه می گویند مصالح و مفاسد موجود هستند و احکام الهی وضع شده بودند و سیره أخذ شده بود و اواخر دوره تابعین این احکام اولیه فراموش میشوند و یا کمرنگ می شوند ومردم برای آشنایی با حکم الهی سراغ حاکمان و قضات می روند و آنها با سنت پیامبر آشنا نبودند و بلا فاصله بعد از پیامبر از کتابت حدیث منع صور گرفت و گفتند حدیث کسی حق ندارد نقل کند و روایت عایشه هست که آتش آوردند و پدرم احادیث نبوی را سوزاندند تا نشانه‌ای از گذشته نماند و این گذشته لطمه میزند به اهداقف اینها تا عمرابن عبدالعزیز که آمد و جمع آوری کرد 100 سال بعد هجرت پیامبر و عمر خلافت عمرابن عبدالعزیز هم کوتاه بود.

آثار ازبین بردن سنت پیامبر و آتش زدن احادیث نبوی

چرا قیاس توسط ابوحنیفه اساس در استنباط قرار می‌گیرد چون تعداد روایات بسیار کم است ولذا ناچار قیاس را به کار می‌گیرد. احمد حنبل می گوید تا یک روایت ضعیف هست قیاس نمی کنیم و این نشان می دهد که حدیث کم است به حدیث ضعیف پناه می برند.

و از اینجا آمدند گفتند خدا حکم واحدی ندارد و مصالح و مفاسد واقعی وجود ندارد و به تصویب رسیدند که فقیه هرچه بگوید حکم الله است و عدلتی لازم نیست و اطلاع از سیره لازم نیست و لذا این مسأله نتیجه داد که هر فاسقی را اولوالامر نامیدند. و هر کودتاچی ظالم ونابکار را خدا اطاعتش را واجب کرده باشد این برگشت به جاهلیت است و حقیقت سقیفه برگشت به جاهلیت است. اگر بنا بود اولوالامر به هر ظالم حاکمی صادق باشد آمدن پیامبر چه ضرورتی داشت چرا که قبل پیامبر هم این ظالمان حاکم بودند!.این جمعیت میلیاردی مسلمانان در مقابل چند میلیون یهودی ذلیل شده اند و این حقیقت فریاد آن روز زهرای اطهر سلام الله علیهاست!

چرا بعد وفات پیامبر اثری از منافقین نیست اینها که هر روز پیامبر را اذیت می کردند اینها تا زمان حکومت مولا علی علیه السلام هیچ اثری ازشان نیست و آیا بعد پیامبر نسلشان منقرض شد؟ یا اینکه تابع حکومت شدند و دنبال چیزی نمی خواستند باشند و حکومت تمام خواسته آنها را برآورده کرد.

این است که حضرت زهرا در خطبه خود می فرماید: بعد از مدتی شمشیر ها بر شما حاکم خواهند بود و این ظلمی است که به دنیای اسلام کردند وهابی ها نماز دارند و گاه نمازشان از ما پرشورتراست چون نماز جماعت را واجب می دانند ولی این نماز هست و حج است اما همه مسلمین ذلیل یهود هستند.

فرمود: حضرت زهرا حجت الله بر حجج الهی و امامان است و فاطمیه اقامه این حقیقت است فاطمه حجت خدا بود برای اثبات حقیقت ولایت معصومین علیهم السلام.اینها که آمده بودند احوال پرسی حضرت صدیقه کنند، اجازه نداد مگر اینکه مولا علی اجازه دهد و بعد هم آمدند با آنها صحبت نکرد و این در روایات اهل سنت هست.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی

امام کاظم می فرماید پیامبر اکرم فرمودند: «ألا إن فاطمة بابها بابی و بیتها بیتی فمن هتکها هتک حجاب الله» کسی که به حریم اوتعدی کند به حریم خدا تعدی کرده است و بعد بیان این کلام امام کاظم گریه کرد و چیزی نگفت جز اینکه فرمود: «هتک والله حجاب الله»

مشکل شجره خبیثه زمان است و کاری کردند که امام جعفر الصادق وقتی برخی معارف را می‌خواهد بیان کند می فرماید اسم فاطمه را نیاورید به کنایه بگویید اینها از اسم فاطمه سلام الله علیها خوششان نمی آید.

حقیقت آیه تطهیر فاطمه زهراست

دوتا شراب خوار قسم می‌خوردند که آیه تطهیر در مورد زنان پیامبر ولی دیگران همه گفته اند در مورد فاطمه زهرا سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام است، امام صادق علیه السلام:  زهرا سلام الله علیها را لعن می کردند. حالا می گویند چرا می گویید «اشهد أن علیّا ولی الله» ولی نمی‌گویند چرا سالیان سال مولا علی علیه السلام را لعن کردند، این بدعت نبود!!
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci5uaw.t1a3z2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما