يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 59051
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

راه کمک به دین از آموزش و پرورش می‌گذرد

قم نيوز : معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: اگر بخواهیم همکاری و تعاملات حوزه علمیه و آموزش و پرورش به نتایج ارزشمند و ساختارمندی برسد، تنها باید از طریق سازمانی و ستاد همکاری‌ها پیشرفت.
راه کمک به دین از آموزش و پرورش می‌گذرد
راه کمک به دین از آموزش و پرورش می‌گذرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی در نشست مشترک با معاونت برنامه ریزی و پژوهش ستاد همکاری‌ها، اظهار داشت: همه می دانیم مطالبی که در کودکی در ذهن ما نقش بسته است تا امروز و برای همیشه در ذهن ما باقی خواهد ماند لذا ذهن  کودکان تأثیرپذیر و آماده پذیرش است و آنچه در ذهن او کاشت کنیم در آینده برای جامعه برداشت خواهیم کرد.

وی افزود: مخاطب ما، ویژه و حساس است ،باید همه عمر را برایشان صرف کرد، اگر می‌خواهیم برای دین، قرآن و اهل بیت(ع) کاری انجام دهیم باید این هدف را در آموزش و پرورش دنبال کنیم و فرزندانی تربیت کنیم که آینده این نظام، انقلاب و شریعت را خواهند ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کتب آموزشی اشاره کرد و اظهارداشت: اولویت در تربیت این نسل در مرحله نخست بر عهده معلمان است، اگر ستاد همکاری‌ها پیگیری کند و مجوز یک پردیس از دانشگاه فرهنگیان را در اختیار ما قرار دهد، بدون تردید خروجی که تحویل وزارتخانه می‌دهیم 50 درصد بهتر از وضع موجود خواهد بود و در واقع یک نیم طلبه، تحویل جامعه خواهیم داد.

وی گفت: در شرایطی که کتاب‌های زیادی چاپ می‌رسد، از میان انبوه این تالیفات، برخی به دست متخصصان می‌رسد، برخی در کتابخانه‌ها می‌مانند و برخی خمیر شده و برخی دیگر به عنوان کتب درسی در وسعت زیادی چاپ و توزیع می‌گردد.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ادامه داد: وقتی کتابی درسی می‌شود، دانش آموز نه تنها سطر سطر آن را می‌خواند، بلکه ملزم با یادگیری است، تا بتواند در آزمون آن موفق شود، حال اگر ما به عنوان کارشناسان دینی و متون درسی، نه همه کتاب را  بلکه فقط دو درس از آن  را با نگاهی متفاوت و اصولی تر تدوین کنیم و دانش آموز ملزم به خواندن آن باشد، شکی نیست که نتیجه آن از یک کتاب کامل بیشتر و بهتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی بیان داشت: متن و تصاویر در متون درسی چنان جذابیتی دارد که اگر نسبت به موضوعی تصویری ارائه شود، جامعه دانش آموزی آن را به عنوان یک الگو می‌پذیرید و از آن بهره می‌برد، اگر شما در چند تصویر مثلاً به لباس خاصی اشاره ای داشته باشید، از فردا آن روز ،دانش آموزان نوع لباس پوشیدنشان متفاوت و منطبق در آن الگو می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: اینکه فرصتی پیش آمده تا به عنوان کارشناسان متون درسی با آموزش و پرورش به شکل سازمانی همکاری داشته باشیم، باید از لحظه لحظه و سطر سطر کتب استفاده کنیم تا ان شاءالله نسلی را به جامعه تحویل دهیم که این نظام و انقلاب را به سر منزل مقصود برساند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: این کار، سختی‌ها و دشواری‌های خود را دارد ،ولی باید با نیّت خالص و برای رضای خدا و نظام اسلامی همت گمارد تا به خواست و کمک خداوند به  نتایج مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvyei.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما