دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 59103
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد مطرح کرد

راه رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم گفت: انسان اگر از دنیا بگذرد، خداوند سعادت دنیا و آخرت را به او می‌دهد.
راه رسیدن انسان به سعادت در دنیا و آخرت
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد شامگاه یکشنبه در جلسه سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های امام علی(ع) اظهار کرد: تعدادی از آیات قرآن در حق این امام معصوم و انفاق او نازل شد، شیعیان نیز باید همچون امام علی(ع) از اموال خود بگذرند، انسان نباید در دادن صدقه از چیزی بترسد.
وی ادامه داد: نماز جمعه در زمان پیامبر(ص) یا ائمه معصومین(ع) واجب عینی است، پس از ظهور امام زمان(عج) همه باید در نماز جمعه شرکت کنند، مگر این که کسانی عذر داشته باشند، نماز جمعه دو رکعت دارد و نمازگزاران باید به خطبه‌های امام جمعه گوش کنند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: گذشتن از لهو و لعب در دنیا برای انسان سخت است، به همین دلیل بسیاری از انسان‌ها در آزمایش‌های دنیا شکست می‌خورند و از یاد خداوند غافل می‌شوند.
فرحزاد با اشاره به علم خداوند اظهار کرد: خدا از عمق وجود انسان خبر دارد و به همین دلیل انسان نباید به خودش مطمئن باشد.
وی ادامه داد: انسان اگر از دنیا بگذرد، خداوند سعادت دنیا و آخرت را به او می‌دهد، سخاوت یکی از ویژگی‌های شایسته برای انسان مومن است.
استاد حوزه علمیه قم افزود: روز 5 جمادی الاول سالروز میلاد حضرت زینب(س) است که به نام روز پرستار نامگذاری شده است، حضرت زینب(س) در روایات به حضرت خدیجه(س) تشبیه شده است.
فرحزاد با اشاره به ثواب گریه بر مصیبت حضرت زینب(س) اظهار کرد: گریه بر مصیبت این بانوی بزرگوار ثواب گریه بر مصیبت‌های امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را دارد، بسیاری از علمای بزرگ برای اجابت دعاهای خود به حضرت زینب(س) توسل می‌کردند، توسل به این بانوی بزرگوار گره گشا است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) مقام بسیار بالایی دارد و این بانوی بزرگوار هفت معصوم را درک کرد، نام حضرت زینب(س) به معنای زینت داده شده است.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdchxznm.23nwvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما