دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 59124
منبع : خبرگزاری فارس

همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت الله سبحانی برگزار می‌شود

قم نيوز : همزمان با روز جهانی فلسفه سال ۹۷ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با مشارکت نهادهای علمی و فرهنگی کشور اقدام به برگزاری همایشی با محوریت اندیشه‌های حضرت آیت الله سبحانی در دو شهر قم و تبریز خواهد کرد.
همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت الله سبحانی برگزار می‌شود
همایش ملی بررسی اندیشه‌های آیت الله سبحانی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد صفر جبرئیلی دبیر علمی همایش و عضو هیات علمی گروه کلام پژوهشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به جامعیت آیت الله سبحانی در علوم اسلامی اعم از فقه، اصول، تفسیر، حدیث، رجال، کلام، فلسفه، تاریخ، فِرَق و مذاهب و ورود وی به مسائل فرهنگی اجتماعی و سیاسی از دوران جوانی تاکنون برگزاری همایشی برای بررسی اندیشه‌های این مرجع تقلید مورد نظر ریاست پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و اعضای گروه کلام و شاگردان وی بوده است. علی رغم پیشنهادهای مکرر، این مرجع تقلید به جهات مختلف با برگزاری همایش موافق نبودند لکن بعد از رایزنی‌ها و پیگیری‌های مکرر علاقمندان به ایشان با توجه علمی بودن همایش با این امر موافقت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جبرئیلی با توجه به برگزاری جلسه شورای علمی این همایش در پژوهشگاه دفتر قم و تهران تصریح داشت: بر این اساس جلسه مشترکی با حضور استاد رشاد رییس پژوهشگاه و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به همراه برخی از فضلای استان و همکاران علمی پژوهشگاه دیروز در قم و ارتباط ویدئو کنفرانس با تهران برگزار شد.

عضو هیات علمی گروه کلام پژوهشگاه همچنین گفت: ‌این همایش علمی به همت گروه کلام پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه با همکاری مرکز تخصصی کلام و مشارکت مجمع عالی حکمت اسلامی، حوزه علمیه قم، نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی استان آذربایجان شرقی، با محوریت نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آبان ماه سال 97 طی دو روز در قم و تبریز برگزار شود. این همایش با دو محور فلسفه کلام(علوم عقلی) بخصوص فلسفه‌های مضاف با محوریت فلسفه علم کلام درش هر مقدس قم و با عنوان بررسی اندیشه‌های آیت الله سبحانی در علوم نقلی(فقه اصول،‌ تاریخ و ...) در تبریز برگزار می‌شود.

گفتنی است همایش ملی بررسی اندیشه‌های حضرت آیت الله سبحانی  نیمه دوم آبان ماه سال 97 با همکاری و مشارکت مراکز علمی، در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در شهر مقدس قم و همچنین به صورت جداگانه در شهر تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcay6nm.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما