دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 59125
منبع : خبرگزاری فارس
17 اسفند امسال

جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف برگزار مي‌شود

قم نيوز : رئيس جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف از برگزاري اين جشنواره 17 اسفند امسال در مشهد خبر داد.
جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف برگزار مي‌شود
جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف برگزار مي‌شود
به گزارش قم نيوز حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در دیدار شورای علمی جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: شورای علمی اعتکاف شامل نمایندگان حوزه علمیه، آستان قدس رضوی، دارالحدیث، مرکز فقهی ائمه اطهار، آل البیت و تقریب مذاهب است تا به غنای علمی، ادبی و هنری برای ماندگاری و نفوذ جریان اعتکاف بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره جامع و بین المللی است و ابعاد علمی، ادبی و هنری را در بر می‌گیرد که دارای سه دبیر جشنواره علمی، ادبی و هنری است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف 17 اسفند امسال خبر داد و افزود: جشنواره امسال در جوار بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به میزبانی تولیت آستان قدس رضوی در آستانه ولادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آثار علمی جشنواره گفت: تاکنون 35 کتاب و 55 مقاله دریافت شده که در مجموع 90 اثر علمی را شامل می‌شود.

تکیه‌ای تصریح کرد: 553 شعر، 117 داستان و 22 خاطره در بخش ادبی ارسال شده که 692 اثر ادبی را شامل می‌شود. 34 فیلم کوتاه، 61 فیلم نامه، 68 مستند و هزار و پنج عکس به دبیرخامه ارسال شده که در مجموع هزار و 128 اثر هنری را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بعد بین‌الملل نیز موفق بوده است گفت: 300 اثر از سوی 170 نفر از 69 کشور جهان به دبیرخانه ارسال شده است.

رئیس جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف عنوان کرد:‌ هزار و 910 اثر داخلی و 300  اثر خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که در مجموع 2 هزار و 210 اثر را شامل می‌شود که داوری شده و آماده چاپ است.

وی تصریح کرد: موسوعه اعتکاف در قالب پنج جلد از جمله آثار است که دو جلد آن به ثمر رسیده و باقیمانده مجلدات تا جشنواره منتشر می‌شود. موسوعه احکام و فرهنگ‌نامه اعتکاف از آثار دیگر است.

تکیه‌ای با اشاره به امور در دستور کار جشنواره با توجه به تذکر رهبر معظم انقلاب گفت: نهادسازی از جمله امور بود که مراکز استان‌ها در این زمینه تبادل نظر و ایده‌پردازی می‌کنند.

وی آسیب‌شناسی را از دیگر امور ذکر کرد و افزود: از این بستر ممکن است دشمنان بخواهند آسیبی برسانند که این موارد استخراج و مدون شد. برنامه‌ریزی هوشمندانه از دیگر مباحث مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود تا زمان افراد هدر نرود و سرگرم کارهای غیر اعتکاف نشوند.

رئیس جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف خاطرنشان کرد: اکنون اعتکاف بین‌المللی است و علاقه‌مندان از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند و این فضا هر سال رو به گسترش است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs8bs.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما