دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 59130
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله سعیدی:

مردم نباید نسبت به شوراهای فرهنگ عمومی بیگانه باشند

قم نيوز : تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت به شوراهای فرهنگ عمومی بیگانه باشند، گفت: اعضای شوراها باید نسبت به استفاده از مشورت معتمدین و افراد آگاه اهتمام داشته باشند چراکه کار فرهنگی نیازمند اجماع مردم است.
مردم نباید نسبت به شوراهای فرهنگ عمومی بیگانه باشند
مردم نباید نسبت به شوراهای فرهنگ عمومی بیگانه باشند
به گزارش قم نيوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکلات و مباحث فرهنگی استان باید در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: افراد در هر منطقه‌ای که هستند باید نسبت به رفع مشکلات فرهنگی خاص منطقه خود دغدغه و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی از سنت‌ها مناسب جامعه اسلامی نیستند، اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا این سنت‌های نامناسب فراموش شود و جامعه سنت‌های درست را جایگزین سنت‌های نادرست کند.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر اینکه شوراهای فرهنگی عمومی باید به دنبال راهکارهای مناسب و پیگیری مصوبات باشند، عنوان کرد: هر چند این شورا دارای جایگاه اجرایی نیست و امکان دارد این موضوع یک نقص باشد اما مطالبه‌گری فرهنگی ارزش دارد و سبب تلاش بیشتر مسؤولان می‌شود چراکه این افراد نیز به جلب رضایتمندی مردم علاقه دارند و باید آنها را به سمت رسالت‌های موردنظر در حوزه فرهنگی سوق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شورای فرهنگ عمومی یک مقام اجرایی ندارد نمی‌تواند مانعی برای تذکر دادن به دستگاه‌ها و نهادها باشد اما افراد باید در مطالبه‌گری‌های فرهنگی از ادبیات خاصی استفاده کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه مردم نباید نسبت به شوراهای فرهنگ عمومی بیگانه باشند، گفت: هر چند افراد مشخصی در نشست‌های این شورا حضور دارند اما اعضای شوراهای فرهنگ عمومی باید نسبت به استفاده از مشورت معتمدین و افراد آگاه اهتمام داشته باشند چراکه کار فرهنگی نیازمند اجماع مردم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvznm.23nwxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما