پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 59952
منبع : خبرگزاری فارس
با حضور فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت

بررسی وضعیت خانه‌های بهداشت بخش کهک

قم نيوز : وضعیت خانه‌های بهداشت بخش کهک با حضور فرماندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بررسی شد.
بررسی وضعیت خانه‌های بهداشت بخش کهک
بررسی وضعیت خانه‌های بهداشت بخش کهک
به گزارش قم نیوز رضا سیار فرماندار و ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و روسای مرکز بهداشت و مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم، امروز با حضور در بخش کهک وضعیت خدمات رسانی خانه‌های بهداشت این بخش را بررسی کردند.

در پایان این بازدیدها، جلسه ای با حضور امام جمعه، بخشدار کهک، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای فردو برگزار و وضعیت‌خانه بهداشت این روستا بررسی شد.

تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی، ایجاد پایگاه اورژانس در روستای فردو، احداث محل استقرار بالگرد برای اورژانس هوایی، حضور مداوم پزشک و... از جمله درخواست‌های مسؤولان بخش بود.

رضا سیار فرماندار قم در این جلسه گفت: از خدمات ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی قم قدردانی می‌کنیم؛ این دانشگاه با تمام مسائل و محدودیت‌ها در راستای خدمات رسانی به مردم به ویژه مردم روستاها تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر زمین احداث درمانگاه در روستای فردو توسط مردم و شورا، تهیه شده و انتظار است که عملیات احداث درمانگاه نیز به زودی آغاز شود.

ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به سابقه و جایگاه روستای فردو و شهدای این روستا اشاره کرد و گفت: مردم فردو به دلیل رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی که در ایام انقلاب و دوران دفاع مقدس انجام داده‌اند دارای جایگاه رفیعی هستند که یاد و خاطره شهدای این روستا را گرامی داشته و از هر گونه خدمتی برای مردم دریغ نمی کنیم.

وی در خصوص احداث درمانگاه در فردو گفت: اعتبار مورد نیاز احداث درمانگاه در دست استان است و هر زمان که اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه استان در اختیار ما قرار گیرد، در کمترین زمان ممکن و حتی با کمک بخش خیرین، اقدام به ساخت درمانگاه خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به حضور مردم در روستای فردو در روزهای تعطیل اشاره کرد و گفت: به منظور خدمات رسانی به مردم، در این محور هر هفته چهار دستگاه آمبولانس حضور دارند که از این به بعد یک دستگاه خودرو اورژانس 115 به همراه تکنسین در این ایام خاص در خانه بهداشت روستای فردو مستقر خواهند شد تا بتوانند خدمات رسانی کنند.

ایرانی‌خواه در خصوص درخواست مردم در خصوص حضور مداوم پزشک در روستا نیز گفت: طبق قانون در روستایی با این جمعیت نمی توانیم یک پزشک مستقر کنیم اما این موضوع را نیز با تدبیر و برنامه ریزی برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8hei.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما