دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 60097
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس انجمن نمایش استان قم:

لزوم حمایت مسوولان از هنرمندان

طلسم اجرا در تالار مرکزی شهر با اجرای نمایش‌های مذهبی شکسته شده است
قم نيوز : رئیس انجمن نمایش استان قم گفت: بالاخره طلسم تالار مرکزی شهر قم شکسته شد و با نمایش زیبا و فاخر خورشید کاروان و حنانه این تالار در حوزه تئاتر فعال شده است.
طلسم اجرا در تالار مرکزی شهر با اجرای نمایش‌های مذهبی شکسته شده است/لزوم حمایت مسوولان از هنرمندان
طلسم اجرا در تالار مرکزی شهر با اجرای نمایش‌های مذهبی شکسته شده است/لزوم حمایت مسوولان از هنرمندان
به گزارش قم نیوز اصغر نوبخت ظهر امروز در نشست خبری نمایش «حنانه» که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اجرای نمایش‌ حنانه در تالار مرکزی شهر قم اظهار کرد: بالاخره طلسم تالار مرکزی شهر قم شکسته شد و با نمایش زیبا و فاخر خورشید کاروان و حنانه این تالار در حوزه تئاتر فعال شده است.

وی حضور محمد جواد طاهری در حوزه تئاتر استان را ارزشمند دانست و افزود: حمایت سازمان فرهنگی ورزشی از هنرمندان و تئاتر موجب شده که فعالان هنری ارزشمند قم در تهران باقی نمانده و در قم نیز فعالیت‌های هنری انجام دهند.

رئیس انجمن نمایش استان قم بیان کرد: جسارتی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به کار بردند این بود که پایگاه تئاتر دینی را در قم تشکیل دادند و امیدواریم این اتفاق با قوت صورت گیرد؛ همچنین با حمایت مدیرکل ارشاد تالار شهر بعد از دو مرتبه افتتاح، بالاخره راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه یک تئاتر بزرگ نمایشی فاخر می‌خواهد افزود: تالاری که انتظار هنرمندان بوده نیازمند نمایشی بزرگ است که دارای هنرمندان بزرگ باشد و در این زمینه هنرمندان باید حمایت شوند.

نوبخت با تاکید بر اینکه هنرمندان هیچ زمانی نمی‌توانند نمایشی فاخر اجرا کنند مگر با حمایت مسوولان و مدیران استان افزود: هرکدام از مدیران و مسوولان ساز خود را نزنند و دست به دست هم داده در بالابردن فرهنگ و ادب استان کوشا باشند.

وی با بیان اینکه هنرمندان نباید سرگردان مطالبات شوند گفت: هنرمندان تئاتر قم که در سراسر کشور و حتی خارج از کشور اجرا دارند کمال بی انصافی است که سرگردان مطالباتی چون نبود امکانات، بودجه و سالن شوند.

رئیس انجمن نمایش استان قم گفت: اگر حمایت جدی صورت نگیرد هنرمندان تئاتر قم سختی‌ها را به دوش خواهند کشید و تمام سازمان‌ها و نهادها همراه هنرمندان باشند و حامی هنرمندان شوند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا در مورد نمایش‌های استان سخت‌گیری می‌شود اظهار کرد: در تهران شاید نمایش‌هایی روی صحنه می‌رود که در قم امکان آن نباشد چراکه ما سعی داریم ممیزی‌های جزئی داشته باشیم تا هنرمند به سمت نمایش‌های معناگرا، ارزشی و محتوایی برود و چقدر زیباست که شهر قم را شهری آئینی، سنتی و دینی کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbzgb0.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما