سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 60129
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو هیئت مدیره انجمن داستان طلاب:

داستان نویسان جوان و مستعد حوزوی حمایت شوند

قم نيوز : عضو هیئت مدیره انجمن داستان طلاب وابسته به مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر لزوم حمایت بیش از پیش از داستان نویسان جوان و مستعد حوزوی تاکید کرد.
داستان نویسان جوان و مستعد حوزوی حمایت شوند
داستان نویسان جوان و مستعد حوزوی حمایت شوند
به گزراش قم نیوز محمد علی رکنی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در سال های اخیر خوشبختانه فضا برای فعالیت طلاب و فضلای مستعد در زمینه های فرهنگی و هنری و ادبی بیشتر فراهم شده و حال آن که قبلاً این گونه نبود یعنی نه تنها حمایت نمی شد بلکه حتی گاهی به بهانه هایی ممانعت هایی نیز به وجود می آمد

وی افزود: اما به لطف الهی امروز با برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی تا حدود زیادی به طلاب هنرمند و به خصوص در زمینه شعر و دساتان بهای بیشتری داده می شود که این روند اتفاق امیدوارکننده ای است.

این طلبه داستان نویس و رمان نویس همچنین گفت: در زمینه آموزش نیز با وجود مراکزی چون مدرسه اسلامی هنر و مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات ، گام های خوبی برداشته شده و نویسندگان و شاعران خوبی از جامعه طلاب به جامعه ادبی کشور معرفی شده اند که به نظر بنده باید این روند را همچنان ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که به نظر بنده می رسد این است که طلبه ای که وارد جریان ادبی و هنری کشور که متاثر از فضای روشنفکری است می شود، نباید احساس کند که از حوزه فاصله گرفته بلکه دلش قرص باشد که حوزه چتر حمایتی اش بالای سر اوست، ضمن آن که خود طلاب نیز می بایست مراقب باشند که هویت حوزوی شان کمرنگ نشود .

رکنی بیان داشت: از سوی دیگر همان طور که حوزه برای پژوهشگران و مبلغان سنتی خود جایگاه مهمی قائل است به نظر من با توجه به این که امروز هنر و ادبیات ابزار مهم تبلیغ نوین هستند، می بایست از هنرمندان و شاعران و نویسندگان حوزوی نیز حمایت های بیشتری به خصوص در عرصه معنوی به عمل آورد.

این طلبه سطح 4 حوزه که همچنین دارای کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده صدا و سیما و نیز کارشناسی ارشد دین شناسی از دانشگاه ادیان و مذاهب است، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اولین رمان او با عنوان "سنگی که نیفتاد "به چاپ سوم رسید، گفت: این اثر که از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده ، برگزیده جایزه داستان‌نویسی طلاب از جشنواره ‌هنرهای آسمانی سال 94 بوده و اولین اثر داستانی منتشر شده بنده می باشد.

وی افزود: اساساً رمان بستر مناسبی برای اهل اندیشه است که از هنر نویسندگی بهره ببرند و باورهایشان را در لابه‌لای داستان پنهان کنند و آن را به مخاطب منتقل نمایند هر چند که باید مراقب باشند که در دام کلیشه نویسی گرفتار نشوند.

رکنی در خاتمه گفت: بنده در حال حاضر یک رمان آماده چاپ دارم که در حال بازنویسی آن هستم، همچنین یک مجموعه داستان کوتاه نیز آماده چاپ دارم که به زودی این دو اثر در بازار کتاب منتشر و به مخاطبان عرضه می شود.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchwzn-.23nvidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما