پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 60207
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

استقامت و بصیرت فاطمی باید به درستی از طریق شعر و ادبیات برای مخاطب تبیین شود

قم نيوز : شاعر جوان آیینی اهل قم گفت: ما باید از قالب و ابزار شعری برای تبیین هر چه بهتر صبر و استقامت و بصیرت فاطمی ، استفاده کنیم.
استقامت و بصیرت فاطمی را در قالب شعر برای مخاطب ترسیم کنیم
استقامت و بصیرت فاطمی را در قالب شعر برای مخاطب ترسیم کنیم
به گزارش قم نیوز رضا یزدانی  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه ابراز داشت: ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) و مظلومیت آن بانوی بی همتا و نیز امیرالمومنین (ع) مسیر جامعه اسلامی را تغییر داد؛ مسیری که می توانست با امامت علی (ع) قافله امت اسلام را به مقصدی که شایسته آن بود ، می رساند.

وی همچنین افزود: از این منظر وظیفه کسانی که می‌توانند با کلام و هنر و رسانه هایی که در اختیار دارند، این است که به تبیین حساسیت این اتفاق ها، عوامل و علل و نتیجه آن بپردازند.

این شاعر جوان قمی ادامه داد: به خصوص این مساله باید به درستی از طریق شعر و ادبیات برای مخاطب تبیین شود که حقیقتاً سخن و خواسته حضرت زهرا (س) در آن شرایط چه بود که تا پای جای پای آن هدف ایستاده و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی تاکید کرد: از این حیث بنده معتقدم که اگر شاعر آیینی به طور خاص، به بررسی این مسائل بپردازد و صرفا به بیان روضه و مصیبت در اثرش اکتفا نکند بلکه با نگاهی تحلیلی به این اتفاق های تاثیرگذار،  اثر هنری خلق کند، در راهی قدم برداشته که ائمه معصومین(ع) در طی ۲۵۰سال حیات نورانی خود حرکت کردند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcefw8p.jh877i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما