پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 60218
منبع : خبرگزاری فارس
معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان كرد

ضرورت اجراي برنامه کنترل و کاهش طلاق

نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی وارد میدان شوند
قم نيوز : معاون برنامه ریزی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهميت اجراي برنامه کنترل و کاهش طلاق گفت: اين بخش در بازپس گرفتن دادخواست طلاق و كاهش آن مؤثر است.
ضرورت اجراي برنامه کنترل و کاهش طلاق/نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی وارد میدان شوند
ضرورت اجراي برنامه کنترل و کاهش طلاق/نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی وارد میدان شوند
به گزارش قم نیوز محمد اسحاقی ظهر امروز در نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با محور سیاستگذاری فرهنگ که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: تحولات در عرصه فرهنگ به صورت تدریجی روی می‌دهد بنابراین باید نقشه راه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مفاهیم و اهداف، رسالت‌های نظام را در مسیر صحیح قرار می‌دهد گفت: شناخت و آگاهی به مفاد، اهداف و نگرش‌ها نسبت به امر مهندسی فرهنگی از جمله ضروریات است و باید به این نکته رسید که فرهنگ مدیریت‌پذیر است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: رویکرد و نگرش نسبت به موانع اجرایی شدن باید تغییر کند و لازم است آگاهی، نگرش و گرایش در سطح کلان و ملی وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در تدوین سیاست‌‌های برنامه پنجم و ششم برشی از برنامه‌های تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و مهندسی فرهنگی باید وجود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: شورای عالی برای تدوین سند با بکارگیری تمام نهادها و با در نظر داشتن اسناد بالادستی تلاش کرد بنابراین برای ایجاد حرکت باید این مسئله روشن شود که آسیب‌های اجتماعی در نقشه مهندسی فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی و اجتماعی برای اجرای سند مهندسی فرهنگی باید وارد میدان شوند گفت: ساز و کار هماهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی در نظر گرفته شده و بخشی از نقشه مهندسی فرهنگی در مورد جمعیت است و به همین منظور نشست‌هایی برای بخش‌ها و حوزه‌های نخبگانی برگزار شده است و مرحله نظارت و پایش نسبت به فعالیت‌ها انجام شده که میزان پیشرفت و پسرفت را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه همه قوانین و مقررات باید بر اساس خانواده باشد گفت: در سند چشم‌انداز بیان شده که خانواده مستحکم باید وجود داشته باشد و فعالیت مشخص در این زمینه برای دستگاه‌ها ذکر شده است.

معاون برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برش ویژه مربوط به کنترل و کاهش طلاق گفت: این بخش در بازپس گرفتن دادخواست طلاق مؤثر است بنابراین می‌توان بیان کرد اجرای برنامه کنترل و کاهش طلاق ضروری است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7x93.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما