جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 60230
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

فضای مجازی باید اصلاح شود

تبلیغ مهم‌ترین وظیفه یک روحانی است
قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مشکلات بسیار زیادی فضای مجازی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها فضای مجازی است، این فضا نباید بسته شود اما باید اصلاحات فراوانی روی آن صورت گیرد و تدابیر درستی برای مقابله با انحرافات آن اندیشیده شود.
فضای مجازی باید اصلاح شود / تبلیغ مهم‌ترین وظیفه یک روحانی است
فضای مجازی باید اصلاح شود / تبلیغ مهم‌ترین وظیفه یک روحانی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در همایش بزرگ فاطمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم از آیات قرآنی برای توصیف شخصیت حضرت زهرا(س) استفاده کنیم، به آیات فراوانی بر می‌خوریم که حضرت زهرا(س) در آن متجلی شده است.

وی افزود: یکی از بهترین راه‌ها و جلوه‌های تربیت در عصر حاضر، معرفی اسوه و الگو است چراکه انتخاب الگو و اسوه در هدایت و گمراهی انسان‌، تاثیرات زیادی دارد و به همین دلیل نیز در قرآن کریم اسوه‌ها و الگوهای زیادی بیان و معرفی شده است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در ارائه محتوا در سخنرانی‌ها باید از محتوای‌های قرآنی و معارف اهل‌بیت (ع) استفاده کنیم البته نباید از علوم دیگر نیز غافل شد، اما بهتر است که قالب و محتوای اصلی منبرها و سخنرانی، نشأت گرفته از مطالب الهی و قرآنی باشد، همچنین مبلغان باید فروتن و خاشع باشند و حساب شده و منطقی محتوای سخنرانی‌ها را آماده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قلم نویسندگان دیگر محدود به موضوعات خاص نیست و به عنوان مثال پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) کتاب‌های فراوانی نگاشته شده است.

آیت‌الله سبحانی ضمن ذکر خاطره‌ای از امام راحل خاطرنشان کرد: تبلیغ، مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه یک روحانی و طلبه است و با اینکه بسیاری از شهرهای کشور نیاز فراوانی به مبلغ روحانی دارند، اما متاسفانه بازهم مشاهده می‌شود که بسیار از روحانیون استان قم نسبت به این وظیفه بی‌توجه هستند و اگر این روند ادامه پیدا کند، امکان تصرف و تسلط این سنگر توسط دشمنان بسیار بالا است.

وی در پایان به اهمیت تبلیغ در میان نوجوانان و جوانان پرداخت و اظهار کرد: در تبلیغ علاوه بر حفظ احترام بزرگان، باید جامعه نوجوانان و جوانان را نیز در نظر گرفت، زیرا یک جوان، مانند شمعی است که شخصیت و خصلت‌های اخلاقی او، قابل تغییر است و نیاز به مراقبت دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلات بسیار زیادی فضای مجازی گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها فضای مجازی است، این فضا نباید بسته شود اما باید اصلاحات فراوانی روی آن صورت گیرد و تدابیر درستی برای مقابله با انحرافات آن اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawuni.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما