جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 60247
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله اعرافی: راهپیمایی ۲۲ بهمن تمام دنیا را شگفت‌زده کرد

مسؤولان بازار ارز را کنترل کنند
قم نيوز : امام جمعه قم ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور پرشور و گسترده مردم، دنیا را شگفت‌زده کرد و ملت ایران مانند سیل خروشان در صحنه حضور پیدا کردند و این حضور، جلوه مردم سالاری دینی است.
راهپیمایی ۲۲ بهمن تمام دنیا را شگفت‌زده کرد/مسؤولان بازار ارز را کنترل کنند
راهپیمایی ۲۲ بهمن تمام دنیا را شگفت‌زده کرد/مسؤولان بازار ارز را کنترل کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسب ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) با جایگاه و شخصیت والایی که دارند، محوری مهم در شکل‌گیری اهل‌بیت و خاندان پیامبر(ص) هستند.

وی افزود: نگاه مثبت به خاندان پیامبر یک نگاه مشترک میان مذاهب اسلامی است و روایات بسیار زیادی از اهل سنت نیز نقل شده‌ است که نشان‌ می‌دهد مقوله اهل بیت (ع) اختصاص به شیعه ندارد و اهل سنت نیز نسبت به خاندان پیامبر و اهل بیت (ع) محبت و مودت دارند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مشترک میان شیعه و اهل سنت، نگاه مشترک به جایگاه والای حضرت فاطمه (س) است، حضرت فاطمه(س) همواره مورد احترام و تکریم عموم مذاهب اسلامی بوده و هستند و در مورد جایگاه این شخصیت بزرگ روایات بسیار زیادی در کتب مذاهب اسلامی نقل شده است.

وی ادامه داد: امروزه مراجع عظام تقلید و بزرگان دین بر مقوله مشترکات امت اسلامی به ویژه در حوزه اهل بیت تاکید دارند و ما نیز باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در خصوص حضرت فاطمه (س) قریب به 100 صفت و ویژگی به صورت مشترک در منابع شیعه و اهل سنت بیان شده است و اگر این صفات جمع‌آوری شود مشخص می‌شود که در منابع اهل سنت نیز فضائل زیادی در شأن حضرت فاطمه(س) نقل شده است.

وی تصریح کرد: از نکات مهمی که در منابع معتبر اهل سنت نقل شده است، رابطه عاطفی و دوستی میان حضرت فاطمه (س) و پیامبر (ص) است؛ حضرت فاطمه (س) همواره مورد احترام و علاقه پیامبر (ص) بودند و این مسئله در منابع معتبر شیعه و اهل سنت نقل شده است.

آیت‌الله اعرافی گفت: براساس یک روایت که هم در منابع معتبر اهل سنت و هم در منابع شیعه نقل شده است، حضرت فاطمه (س) محور خشنودی و غضب پیامبر اکرم (ص) بودند و این روایت بیانگر جایگاه ویژه حضرت فاطمه (س) است.

امام جمعه قم در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور پرشور و گسترده مردم، تمام دنیا را شگفت‌زده کرد چراکه ما در سال‌ تحریم‌‌های سخت دشمنان هستیم اما ملت ایران مانند سیل خروشان در صحنه حضور پیدا کردند و این حضور، جلوه مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: در صد‌ها شهر و روستا شاهد بودیم که زنان و مردان از همه طبقات در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند و این جشن بزرگ انقلاب را با حضور خود رونق بخشیدند و باید آفرین گفت به مردمی که اینگونه در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: ما امسال شاهد شکوه کم‌نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن بودیم و مسؤولان برگزاری راهپیمایی اذعان داشتند که حضور مردم در راهپیمایی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.

وی با بیان اینکه دستاورد‌ این حضور پرشکوه، تقویت اقتدار ملت ایران بود تصریح کرد: دشمنان بسیار تلاش کردند تا علیه انقلاب اسلامی توطئه کنند اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد و امنیت کشور را تحکیم بخشید.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه وحدت ملت و روح انقلابی در روز ۲۲ بهمن به اوج رسید گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن، جایگاه ملت ایران را در جهان ارتقاء داد چراکه این حضور، تجدید عهد و میثاق با انقلاب، امام خمینی (ره)، رهبری و اساس نظام بود؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایانگر روح وحدت بود و پیام آن به دشمنان و فتنه‌گران این است که ملت ایران در دفاع از آرمان‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: امیدواریم که مسؤولان قدر این ملت را بدانند و به جای پرداختن به حواشی به مطالبات مردم توجه کنند؛ مسؤولان باید بازار ارز را کنترل کنند و در مبارزه با فساد جدیت داشته باشند.

وی ضمن محکوم کردن ظلم به شیعیان و مردم بحرین ادامه داد: مردم مسلمانان بحرین مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند و دشمنان باید بدانند که تحمل ملت ایران و کشور‌های اسلامی از این ظلم‌ها حدی دارد؛ همچنین امیدواریم مجامع بین‌المللی برای پایان دادن به این ظلم چاره‌اندیشی کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اقدامات و تعرضات رژیم صهیونیستی باید برای مردم برجسته و تبیین شود عنوان کرد: اسرائیل همواره قصد تعرض و توطئه در کشور‌های اسلامی را دارد و و همه باید توجه داشته باشند که رژیم صهیونیستی از کوچکترین فرصتی برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز در مسئله صنایع دفاعی کشور کوتاه نمی‌آیند تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که مسائل موشکی و دفاعی ایران در کشورهای غربی، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد، اما مسؤولان و جناح‌ها باید بدانند که کیان، افتخار و امنیت کشور در گرو صنایع دفاعی است و ما اجازه برجام در زمینه صنایع دفاعی و موشکی را نمی‌دهیم.

آیت‌الله اعرافی گفت: دخالت‌های آمریکا در فتنه اخیر، دخالت در امور داخلی کشور است و باید این دخالت‌ها را کنار بگذارد، آمریکا باید بداند که در دل ملت ایران چیزی جز نفرت از این کشور و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و بدون تردید این نفرت کا‌‌خ‌های ظلم و ستم آمریکا و رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyraq.t1au52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما