يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 60348
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد

ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه

قم نيوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد و گفت: علم انسان را از نادانی نجات می‌دهد، اما باید شیرینی کتابخوانی از طریق برگزاری برنامه‌های مختلف مثل مسابقات کتابخوانی به جامعه نشان داده شود و در این صورت است که جامعه به سمت مطالعه خواهد رفت.
ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه
ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب ضرورت دارد گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر میزان کتابخوانی در کشور کاهش چشمگیری داشته است و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرها و استان‌ها می‌تواند در افزایش کتابخوانی در کشور تاثیر گذار باشد.

وی افزود: باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم، کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ مصرف ندارد؛ بنابراین باید نسبت به امر کتاب‌خوانی اهتمام ویژه داشت.

پارسانیا بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای فرهنگی برای افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد و گفت: علم انسان را از نادانی نجات می‌دهد، اما باید شیرینی کتابخوانی از طریق برگزاری برنامه‌های مختلف مثل مسابقات کتابخوانی به جامعه نشان داده شود و در این صورت است که جامعه به سمت مطالعه خواهد رفت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین عنوان کرد: شهر قم کانون دین است و ظرفیت بسیار زیادی در زمینه‌ علوم دینی دارد به همین دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب دین در قم نسبت به دیگر شهرها اولویت دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaaeni.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما