سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 60415
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در پی انتقادات از عدم وجود فضای مسلمان پسند؛

«هفته رستوران های حلال» در کره جنوبی برگزار می شود

قم نيوز : درحالی که انتقادات گسترده ای درباره عدم وجود فضای مسلمان پسند در کره جنوبی از جمله نبود رستوران های حلال و نمازخانه در این کشور، مقامات گردشگری کره برای دومین سال متوالی «هفته رستوران های حلال» برگزار می کنند.
«هفته رستوران های حلال» در کره جنوبی برگزار می شود
«هفته رستوران های حلال» در کره جنوبی برگزار می شود
به گزارش قم نیوز در پی انتقادات گسترده در خصوص عدم وجود اماکن و رستوران های اسلامی در کره جنوبی، مقامات گردشگری این کشور اقداماتی برای ایجاد فضای دوستانه تری با مسلمانان در پیش گرفته اند.

سازمان گردشگری کره جنوبی «کتو» در این راستا امسال نیز برای دومین سال متوالی «هفته رستوران های حلال» را برگزار می کند. در این رویداد که قرار است با مقیاس بزرگتری نسبت به سال گذشته در ماه های آگوست و اکتبر 2018 برگزار شود، مجموعا 250 رستوران حلال شرکت خواهند کرد.

فرماندار شهر بوسان در کره جنوبی نیز امسال با هدف جذب بیش از 3 میلیون بازدیدکننده خارجی، با آژانس های مسافرتی اسلامی مذاکره کرده و وعده داده شده که برنامه های گردشگری بهتری برای بازدیدکنندگان مسلمان در این کشور به اجرا گذاشته شوند.

این اقدامات مقامات کره جنوبی در حالی انجام می گیرند که در حال حاضر انتقادات زیادی درباره فقدان فضای مسلمان پسند در این  کشور وجود دارد. به گفته گزارش سال گذشته «کتو»، درباره گردشگران مسلمان در کره جنوبی، نزدیک به 38% آنان نسبت به کمبود غذاهای حلال و اسلامی شکایت داشته اند. این درحالی است که در کره جنوبی تنها 13 رستوران دارای گواهینامه غذای حلال از فدراسیون مسلمانان کره است که 6 عدد از این رستوران ها در سئول پایتخت کره واقع شده اند. این درحالی است که در مناطق گردشگری کره جنوبی از جمله میونگ دانگ و جزیره جیجو هیچ رستوران یا غذاخوری حلالی برای گردشگران مسلمان وجود ندارد.

از دیگر انتقادات، فقدان نمازخانه و مسجد برای مسلمانان اعلام شده است. این درحالی است که در سرتاسر کره تنها 25 نمازخانه و مسجد وجود دارند. این درحالی است که تنها هتل های لوکس و مجلل حاضر به ایجاد فضای مسلمان پسند و ایجاد نمازخانه خصوصی برای گردشگران کشورهای اسلامی هستند.

به گفته یک مقام کره جنوبی، با افزایش توجه 1.7 میلیارد مسلمان به صنعت گردشگری، تلاش های بیشتری از سوی مقامات گردشگری برای جذب مسلمانان لازم است.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcftjdv.w6dxyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما