چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 60422
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم:

خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) دانشنامه بزرگ علمي شيعه است

قم نيوز : نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم گفت: خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) دانشنامه بزرگ علمي شيعه است و از جمله ويژگي‌هاي ايشان مي‌توان به معنويت، تحجد و شب زنده‌داري و دستگيري از فقرا و نيازمندان و هم سطح شدن با طبقات ضعيف اقتصادي در جامعه و شنيدن صداي مظلومان اشاره كرد.
خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) دانشنامه بزرگ علمي شيعه است
خطبه فدكيه حضرت زهرا(س) دانشنامه بزرگ علمي شيعه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت در زمینه فردی، اجتماعی و سیاسی ابعادی مافوق تصور بشر دارد و در همه زمینه‌ها الگویی تمام عیار و مثال‌زدنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هرگز الگوپذیری ایشان حد و مرز مشخص نخواهد داشت بلکه زوایای نورانی کلام، رفتار، سازندگی، هدایت فاطمه(س) تا ابدیت مانند خورشید برای پیروان نمایان است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در خانه گفت: این بانوی بزرگوار در خانه با مدیریتی پیشرفته و توکل به خدا و معنویت توانستند فرزندانی را تربیت کنند که هر یک در دوران خود و پس از شهادتشان هدایت‌گر امت و برگزیدگان الهی بودند.

وی عنوان کرد:  ایشان با مهرورزی به فرزندان، توجه به معنویت، کانون خانواده، اهمیت به محوریت عقلانیت، محبت و دوستی با شوهر ایثار، صفا و صمیمیت همراه محبت را به نمایش گذاشتند.

رضوی مهر یادآور شد: حضرت زهرا(س) عمر کوتاهی داشتند ولی اهداف بلند ایشان توانست فتنه‌ها، دسیسه‌ها، عناد و حسادت قدرت‌طلبان و افراد دور از عصمت و منطق را برای همیشه به حاشیه براند.

وی با بیان ا ینکه امروز خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) دانشنامه بزرگ علمی شیعه است گفت: معنویت، تحجد و شب زنده‌داری و دستگیری از فقرا و نیازمندان و هم سطح شدن با طبقات ضعیف اقتصادی در جامعه و شنیدن صدای مظلومان از ویژگی‌های بارز یگانه دختر شخصیت بزرگ عالم خلقت است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآور شد: حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و پرستاری از پیامبر اکرم(ص)، ترمیم جراحات مجروحان جنگ و حضور اجتماعی همراه سیاست و تدبیر اوصاف فاطمه(س) را تحلیل و تفسیر می‌کند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) دارای حریمی مملو از نور، معنویت، قداست، شرافت و فضایل بودند و در وجود ایشان استقلال موج می‌زد و دارای میراث گرانبهای عفاف، بندگی خدا و رضایتمندی از شرایط بودند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه شخصیت حضرت فاطمه(س) صدق، پاکی و دیگر گرایی را همواره به دنبال داشت گفت: ایشان تکیه‌گاه آسمان و زمین بودند. حضرت یگانه زنی است که خداوند در سوره کوثر به ایشان می‌بالد و کلام علوی بزرگی و عظمت ایشان را خاطرنشان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دوران شیطنت یهودیان صهیونیست و هم پیمانی آنها با استکبار و مزدوران را شاهد هستیم به طوری که زر و زور و تزویر با چهره نفاق در مقابل صف واحد قرآنی قد علم کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdxo09.yt0zx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما