چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 60459
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

افزایش قیمت مواد پتروشیمی در کشور

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: قیمت مواد پتروشیمی طی ماه‌های اخیر افزایش تا حد 50 درصدی داشت.
افزایش قیمت مواد پتروشیمی در کشور
افزایش قیمت مواد پتروشیمی در کشور
به گزارش قم نیوز غلامحسین الهیاری ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در استان قم اظهار کرد: این مزیت‌ها در جلسه ای در جلسه اتاق بازرگانی ایران مطرح شد تا بتوانیم سرمایه گذاران را به استان قم جذب کنیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد: قیمت مواد پتروشیمی طی ماه‌های اخیر افزایش تا حد 50 درصدی داشت، ممنوع شدن ورود برخی از این مواد به کشور موجب شده است که پتروشیمی‌ها به صورت انحصاری این مواد را به قیمت دلخواه به تولیدکنندگان به فروش برسانند.

حس آقاجانی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تاثیر افزایش قیمت دلار در صادرات اظهار کرد: دولتمردان تصور می‌کنند که با افزایش قیمت دلار، صادرات رشد پیدا می‌کند، این مساله درست نیست و طی ماه‌های اخیر شاهد رشد 30 درصدی قیمت دلار بودیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: باید به همان اندازه افزایش قیمت دلار، تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ سود پایین هم برای واحدهای تولیدی افزایش پیدا کند، اما این اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل تولیدکنندگان با افزایش قیمت دلار مجبور می‌شوند که تسهیلات سرمایه در گردش بیشتری را با نرخ سود بالا از بانک ها دریافت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdno09.yt0zk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما