پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : 60481
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله اعرافی:

برای ارتقای حوزه و رسیدن به جایگاه تمدنی نیازمند تلاش مضاعف هستیم

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید برای عمل به مطالبات امام راحل و ارتقای حوزه علمیه و رسیدن حوزه به جایگاه تمدنی تلاش مضاعفی داشته باشیم.
برای ارتقای حوزه و رسیدن به جایگاه تمدنی نیازمند تلاش مضاعف هستیم
برای ارتقای حوزه و رسیدن به جایگاه تمدنی نیازمند تلاش مضاعف هستیم
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در اولین اجلاسیه منشور روحانیت که قبل از ظهر پنج‌شنبه در مدرسه دارالشفا برگزار شد، با بیان این که باید برای عمل به مطالبات امام راحل تلاش مضاعفی  داشته باشیم، اظهار داشت: ما در قالب منشور روحانیت و سند چشم انداز به مطالبات امام خمینی(ره) در ارتقای حوزه علمیه و رسیدن حوزه به جایگاه تمدنی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های منشور روحانیت ابراز کرد: درددل های صریح‌تر و روشن‌تر امام راحل در این منشور حتی ذکر شده است. مطالبی که تاکنون به آن پرداخته نشده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) در این منشور وارد تحلیل‌های عمیقی درخصوص جریان‌های حوزه شده‌اند و حوزه و روحانیت طراز انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند، گفت: انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و برخی حوادث که بعد از انقلاب رخ داده در منشور عنوان شده است.

وی با اشاره به مرکز مطالعات راهبردی حوزه علمیه بیان کرد: برخی موضوعات همچون حوزه و روحانیت در چنین مراکزی بررسی خواهد شد.

آیت الله اعرافی در ادامه افزود: نگاه امام خمینی(ره) به حوزه، جامع و تمدنی است و حوزه و روحانیت را متن ساز و صاحب نقش در ابعاد گوناگون زندگی بشر می‌دانستند.

روحانیت باید به نیازهای جهان پاسخگو باشد

وی با اشاره به اینکه امام راحل در منشور آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه و روحانیت و لزوم شناخت آن  را نیز متذکر شده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) مقدس نمایی و خشک مقدسی بدون توجه به روح دین را نپذیرفته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: رهبر کبیر انقلاب صیانت از انقلاب و بصیرت را مهم دانسته و از روحانیت خواستار تعامل با دنیا و پاسخگوی نیازهای جهان شده‌اند.
انتهای پیام / 137


 
https://qomnews.ir/vdciz5aq.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما