يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 60617
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان قمی

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم بر ضرورت تسریع پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان در استان تاکید شد.
ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان قمی
ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان قمی
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

محمود سیجانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان در استان قم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون سیستم بانکی استان 116 مورد پرداخت تسهیلات مستقیم در بخش صنعت به میزان 206 میلیارد تومان و 42 مورد پرداخت تسهیلات مستقیم در بخش جهاد کشاورزی به میزان 53 میلیارد تومان پرداخت است.

وی ادامه داد: امسال میزان پرداخت تسهیلات تجمیعی سیستم بانکی استان قم به واحدهای تولیدی 425 میلیارد تومان بود که این تسهیلات به 567 واحد تولیدی پرداخت شد و رتبه استان در این زمینه در کشور 15 است، امسال سهمیه استان قم برای پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید 500 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، نوسازی واحدهای صنعتی را سیاست دولت دانست و تصریح کرد: امسال 16 واحد تولیدی استان قم برای دریافت تسهیلات به میزان 13 میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شدند.

امیر طیبی نژاد مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قم در ادامه این جلسه گفت: اکنون قیمت آبی که به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی محمود آباد داده می‌شود، دو برابر قیمت پساب فاضلاب است و باید با اصلاح این روند، قیمت آب واحدهای تولیدی این شهرک به قیمت آب خام صنعتی محاسبه شود.

مجید آوری مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در بخش دیگری از جلسه در خصوص مشکل شرکت نگین خواب نفیس قم برای دریافت تسهیلات بانکی اظهار کرد: این شرکت برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی باید طرح و درخواست تنفس خود را به بانک سپه ارائه کرده و بانک هم نهایت مساعدت را با این شرکت خواهد داشت.

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم در بخش پایانی جلسه گفت: حفظ اشتغال واحدهای تولیدی استان اهمیت زیادی دارد و در سال اقتصاد مقاومتی نباید شاهد بیکارشدن کارگران این واحدها باشیم، به دنبال تعیین تکلیف واحدهای تملکی سیستم بانکی در استان قم هستیم تا اشتغال این واحدها با مشکل مواجه نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه سرمایه گذاری در تولید برق خورشیدی و احداث واحدهای درمانی در استان قم صورت گرفته است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcjamem.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما