سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 61050
منبع : خبرگزاری فارس

سرمايه‌اي كه در آتش بي‌توجهي مي‌سوزد

قم نيوز : صباي قم با قبول شانزدهمين شكست در 26 هفته رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتبال ايران و سقوط به دسته پائين‌تر بار ديگر به بازي با آبروي ورزش قم ادامه داد.
صبا و بازي با آبروي ورزش قم / سرمايه‌اي كه در آتش بي‌توجهي مي‌سوزد
صبا و بازي با آبروي ورزش قم / سرمايه‌اي كه در آتش بي‌توجهي مي‌سوزد
به گزارش قم نیوز تیمی که کاملا به حال خود رها شده و معلوم نیست چگونه و توسط چه کسانی مدیریت می‌شود، این‌روزها از نتایج ضعیف و سقوط پا را فراتر گذاشته و با آبرو و اعتبار ورزش قم بازی می‌کند، اما هیچ یک از مسوولان نسبت به آن واکنشی نشان نمی‌دهند.

معمولا رسم بر این است که برای عملکرد ضعیف یک نفر، تیم یا مجموعه در هر صنفی، از آن نفر یا متولی تیم یا مجموعه بازخواست و گزارش عملکرد خواسته می‌شود تا جلوی ضعف‌ها گرفته شود اما گویا صبا در قم هیچ متولی ندارد و به مانند یک بچه سر راهی، هر کسی که از راه می‌رسد دستی به سر صبا می‌کشد و از آن بهره‌برداری می‌کند.

 

* فوتبال قم و سال سقوط‌های متوالی

واقعا این روزها صبا توسط چه کسی یا کسانی اداره می‌شود، چه کسی یا کسانی در مورد عملکرد فنی این تیم تصمیم‌گیری می‌کنند، تغییر و تحولات نیمکت این تیم چگونه و بر اساس چه منطق و کارشناسی صورت می‌گیرد، صبا چرا به این روز افتاده و چرا این وضعیت را دارد؟ اصلا صبا چرا به این روش ادامه می‌دهد؟ و ده ها چراهای دیگر که هیچ کسی پاسخ‌گوی آن نیست.

در واقع سرمایه بزرگ ورزش قم به دلیل عدم مدیریت صحیح به وضعیت بسیار بدی دچار شده و متولی رشته پرمخاطب و پرطرفدار فوتبال یعنی هیات فوتبال استان قم نیز که سال کابوس‌وار و بسیار بدی را سپری کرده و سقوط‌های متوالی کارنامه ضعیف آن را کاملا سیاه کرده، هیچ تلاشی برای برون رفت صبا از این وضعیت نمی‌کند.

 

* صبای قم و تجربه 3 سقوط در یک سال

باشگاه صبا در رده‌های سنی امید و بزرگسالان در یک سال سه سقوط را تجربه کرده، تیم امید صبای قم به لیگ دسته اول سقوط کرده، تیم بزرگسالان نیز بعد از سقوط از لیگ برتر اکنون به دسته دوم سقوط کرده و این سقوط‌ها کارنامه‌ای ضعیف از فوتبال قم به نمایش می‌گذارد.

اما متولی این رشته پرمخاطب یعنی هیأت فوتبال استان قم در فضای آرام به کار خود ادامه می‌دهد، هیچ کس هم از آنها کارنامه و عملکرد نمی‌خواهد و انگار که نه انگار این سرمایه‌ ورزش قم است که در آتش بی‌توجهی و بی‌مسؤولیتی می‌سوزد و این استعدادهای فوتبال قم هستند که با هر شکست صبا دلسردتر می‌شوند.

قمی‌ها دیگر صبا را دوست ندارند، چون مسؤولان شهرشان صبا را به حال خود رها کرده‌اند و صبا که نماد ورزش قم بود، امروز به دلیل مسائل و مشکلات فراوان مایه آبروریزی آنها شده و دیگر در کمتر جمع یا محفلی از صبا سخن به میان می‌آید چون صبا دیگر مایه سربلندی قمی‌ها نیست بلکه مایه سرافکندگی مردم قم شده است ولی مسوولان هیچ تلاشی برای جلوگیری از این وضعیت نمی‌کنند.

 

* صبای قم در آستانه قعرنشینی لیگ آزادگان

بیست و ششمین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با شاهکار جدید صبای قم در باختن به تیم آخر جدول به پایان رسید و صبای قم بعد از قطعی شدن سقوط به لیگ دسته دوم، اکنون یک قدم تا آخرین رتبه جدول رده‌بندی و قعرنشینی فاصله دارد.

صبای قم که از 25 بازی خود در چارچوب رقابت‌های فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور تنها یک برد در هفته نهم برابر تیم راه‌آهن تهران کسب کرده بود در بازی برگشت به این تیم باخت تا علاوه بر سقوط در آستانه قعرنشینی این رقابت‌ها نیز قرار بگیرد.

 

* باختن به تیم آخر جدول شاهکار جدید صبای قم

صبای قم و راه‌آهن تهران ضعیف‌ترین تیم‌های این فصل لیگ دسته اول فوتبال ایران هستند که از آغاز لیگ تا کنون در دو رده انتهایی جدول قرار دارند و از هفته‌ها قبل سقوط آنها به لیگ دسته دوم قطعی شده اما در هفته بیست و ششم یک جدال حیثیتی در مقابل یکدیگر داشتند که به برتری راه‌آهنی‌ها انجامید.

تیم فوتبال صبای قم در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران در حضور اندک قمی‌های علاقمند به فوتبال در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم میزبان راه‌آهن تهران بود اما در پایان 90 دقیقه رقابت با یک گل تن به شکست داد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فوتبال ایران تنها هشت هفته دیگر به پایان بازی‌های فصل 97 – 1396 لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان باقی مانده و صبا از مدت‌ها قبل در بازی‌های تشریفاتی به مصاف حریفان خود می‌رود اما تداوم عملکرد ضعیف این تیم، نماینده فوتبال قم را در آستانه قعرنشینی و سقوط به عنوان آخرین و ضعیف‌ترین تیم این فصل قرار داده است.

 

* صبا و ضعف در مدیریت، فنی، بازیکن و امکانات

نماینده فوتبال استان قم که شدیدا از ضعف مدیریت، فنی، بازیکن و امکانات رنج می‌برد، این هفته‌ها در مقابل حریفان خود عملا یک تیم دست و پا بسته است و سقوط به لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور اعتبار و جایگاه صبا را به شدت به خطر انداخته و فوتبال قم را در آستانه نابودی قرار داده است.

صبای قم و راه‌آهن تهران از تیم‌های قدیمی و دارای اعتبار حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران یعنی لیگ برتر محسوب می‌شوند ولی در فصل جاری لیگ آزادگان با نتایج دور از انتظار خود که ناشی از ضعف مدیریتی، فنی و همچنین مواجهه با مشکلات مالی است، به لیگ دسته دوم سقوط کرده‌اند.

راه‌آهن تهران  و صبای قم از ابتدای رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران در انتهای جدول رده‌بندی قرار دارند ولی صبا پنج امتیاز بیشتر از راه‌آهن داشت، تا اینکه راه‌آهنی‌ها با برد یک بر صفر هفته بیست و ششم فاصله خود را با صبا به دو امتیاز رساندند و اکنون صبا در آستانه قعرنشینی است.


* صبا ضعیف‌ترین تیم در عملکرد دفاعی

این دو تیم در یک بازی کاملا بی‌اهمیت در ورزشگاه شهید جعفر حیدریان قم رو در روی یکدیگر قرار گرفتند و نتیجه بازی آنها برای هیچ یک از تیم‌های بالاتر جدول اهمیتی نداشت اما بازی بین صبا و راه‌آهن حیثیتی و برای راه‌آهن تهران که بازی نیم‌فصل را به صبا باخته بود، جنبه انتقامی داشت.

در شرایطی که هشت هفته دیگر به پایان این فصل لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان باقی مانده است، تیم صبای قم با کسب یک برد، 9 تساوی، 16 باخت، 21 گل زده، 47 گل خورده، تفاضل گل منفی 26 و 12 امتیاز در مکان هفدهم ایستاده و به لیگ دسته دوم رفته است، ضمن اینکه با 47 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع این فصل را دارد.

تیم راه‌آهن تهران که دومین برد این فصل خود را برابر صبای قم کسب کرد، با دو پیروزی، چهار تساوی، 20 باخت، 11 گل زده، 39 گل خورده، تفاضل گل منفی 28 و 10 امتیاز در رتبه آخر جدول ایستاده و این تیم به همراه صبای قم و ایرانجوان بوشهر سه سقوطی به دسته پائین‌تر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcbggb0.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما