شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۱
کد مطلب : 61277
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس حوزه هنری قم:

تورهای کتابگردی در آشنایی مردم با کتاب و کتابخوانی مؤثر است

قم نيوز : رئیس حوزه هنری استان قم گفت: تورهای کتابگردی کاری ارزشمند است و می‌تواند در آشنایی مردم با کتاب و کتابخوانی مؤثر باشد.
تورهای کتابگردی در آشنایی مردم با کتاب و کتابخوانی مؤثر است
تورهای کتابگردی در آشنایی مردم با کتاب و کتابخوانی مؤثر است
به گزارش قم نيوز مجدالدین معلمی در طرح روز ملی کتابخانه گردی در قم که در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای با حضور مسئولان استان قم برگزار شد، عنوان کرد: باید طرحی ایجاد کرد که کتاب خوانی فعالیتی مهم قلمداد شود و برای آن بهای بیشتری قائل باشیم.

وی با بیان اینکه کتاب باید به عنوان جزئی از سبد ضروری زندگی روزمره مردم درآید و جامعه جایگاه مهم آن را درک کنند، افزود: هرگونه فعالیت فرهنگی که می‌تواند مردم و به ویژه جوانان را به سمت کتاب خوانی سوق بدهد باید مورد تأکید باشد.

رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح آگاهی نسبت به ضرورت مطالعه گام‌های موثری در گرایش جامعه است، تصریح کرد: باید در جهت ترویج کتاب خوانی قدم‌های مثبت و مفیدی برداشت، کتابخوانی مساله ای جدی است که نباید مورد غفلت مردم و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ در سایه کتاب و کتاب خوانی رشد می‌کند و جامعه به وسیله کتاب به پیشرفت می‌رسد، گفت: در جهت توسعه کتاب خوانی باید سرمایه گذاری کرد و از نظر مادی و معنوی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی قدم برداشت و وقت صرف کرد.

معلمی افزود: از انجایی که گاهی مشغله زندگی ما را از کتاب خوانی دور می‌کند برخی برنامه‌های ترویجی از جمله نشست‌های کتاب خوان و راه‌اندازی تور کتابخانه کتابگردی نیز می‌تواند اثرگذار باشد.

وی عنوان کرد: اگر تمهیداتی اندیشیده شود که برنامه‌های فرهنگی اثرگذار همچون ویترین کتاب خوانی جلوی چشم مردم باشد فرهنگ مطالعه نیز ارتقاء می‌یابد البته ابتدا جامعه باید ضرورت کتاب و کتاب خوانی را درک کند.

رئیس حوزه هنری استان قم با بیان اینکه تورهای کتابگردی کاری ارزشمند است و می‌تواند در آشنایی مردم با کتاب و کتاب خوانی مؤثر باشد، مطرح کرد: روز ملی کتابخانه گردی که به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده است یک گام مهم در کتاب خوانی است.

در تلاش هستیم که مردم و مسئولان را بیشتر با کتابخانه‌ها آشنا کنیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم نیز با اشاره به این که معرفی کتابخانه‌ها و دعوت مردم به کتاب و کتاب خوانی یکی از وظایف این نهاد است، افزود: امسال شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب کرده برنامه‌هایی برای ترویج کتاب خوانی از جمله تشویق مردم به حضور در کتابخانه‌ها به مرحله اجرا درآید که در همین راستا طرح کتابخانه گردی همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.

حجت الاسلام عطاء الله جباری گفت: در این روز چند تن از مسئولان استانی از جمله استاندار، معاونان وی و نیز برخی از مدیران کل استان قم ضمن حضور در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای از نزدیک با خدماتی که در این کتابخانه برای علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی ارائه می‌شود آشنا شدند.

وی اضافه کرد: البته طرح کتابخانه گردی یک کار نمادین است اما ما به بهانه‌ها و مناسبت‌های مختلف در تلاش هستیم که مردم و مسئولان را بیشتر با کتابخانه‌ها آشنا کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم یکی از اهداف این طرح را آشتی و انس با کتاب عنوان کرد و افزود: ارتقا سرانه مطالعه مفید و گسترش فرهنگ کتابخوانی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdccmiqe.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما