شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 61309
منبع : خبرگزاری فارس

ساختمان سلامتکده طب ایرانی در قم افتتاح شد

قم نيوز : ساختمان دانشکده و سلامتکده طب ایرانی با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان در شهر قم افتتاح شد.
ساختمان سلامتکده طب ایرانی در قم افتتاح شد
ساختمان سلامتکده طب ایرانی در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز آیین افتتاح و بهره برداری از ساختمان دانشکده و سلامتکده طب ایرانی استان قم ظهر امروز با حضور جمعی مدیران استان برگزار شد.

حسن مرادی رئیس دانشکده طب سنتی قم در ابتدای این مراسم با اشاره به وضعیت این دانشکده گفت: در سال 91 مجوز ایجاد دانشکده اخذ شد و در دانشکده طب سنتی پزشکان عمومی در دوره تخصصی دستیاری، طب سنتی را آموزش می‌بیند.

وی ادامه داد: مردم ایران به طب سنتی باور دارند و روز به روز استفاده از این طب در کشور افزایش پیدا کرده است، در سال 92 براساس یک پژوهش 60 درصد مردم استان قم به استفاده از طب سنتی اعتماد داشتند.

ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه این مراسم با اشاره به جایگاه طب سنتی در جامعه اظهار کرد: در هر جامعه متولی سلامت و درمان، وزارت بهداشت است و این وزارتخانه جایگاه طب سنتی را تبیین کرده، بدون تردید نگاه جهانی و ملی و دینی به سمت طب سنتی است.

وی افزود: از چند سال پیش در دانشکده طب سنتی به صورت آکادمیک به این عرصه از طب پرداخته می‌شود، رشته طب سنتی، یک رشته تخصصی است و در آن به صورت دقیق،  طب سنتی آموزش داده می‌شود، منابع عمیق در این زمینه وجود دارد.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدر بخش پایانی مراسم، طب ایرانی را طب شناخته شده در دنیا دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از شیادی برخی از افراد در عرصه طب سنتی، وزارت بهداشت باید مراکز آکادمیک در این عرصه را توسعه و به نیازهای مردم پاسخ بدهد.

محمود خدادوست خاطرنشان کرد: افتتاح سلامتکده طب ایرانی در استان قم جلوی افراطی‌گری‌ها در این عرصه را می‌گیرد و به توسعه بخش سلامت کمک می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3paq.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما