> امروز مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته نیاز به معرفی و کارعلمی دارد | قم نیوز
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 61513
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران:

امروز مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته نیاز به معرفی و کارعلمی دارد

مبارزه با تفکرات التقاطی وظیفه حوزویان است
قم نيوز : حجت الاسلام والمسلمین حصاری با بیان این که مبارزه با تفکرات التقاطی گفت: امروز مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته نیاز به کار تحقیقاتی و علمی دارد.
امروز مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته نیاز به معرفی و کارعلمی دارد
امروز مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته نیاز به معرفی و کارعلمی دارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین حصاری در مراسم افتتاحیه مرکز پژوهشی های اسلامی نورالزهرا علیها السلام در پردیسان قم برگزار شد گفت: امروز مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته نیاز به کار تحقیقاتی و علمی دارد.
معاون پژوهش مرکزمدیریت حوزه های علمیه خواهران افزود: حیات مکتب اهل بیت(ع) در پیشگاه خداوند تضمین شده است و آن تضمین هم به دست های پاک و مخلص است و این کار باید در این عصر توسط خواهران و برادران طلبه و دانش آموخته حوزوی صورت بگیرد.

وی بیان داشت: هیچ کس و نهاد دیگری جز حوزه و حوزویان صلاحیت پرداختن به تحقیق و پژوهش در مکتب اهل بیت(ع) را ندارد و اگر حوزه این کار را نکند و دیگران انجام دهند، یقین داشته باشید که جامعه دینی را غیر دینی بار خواهند آورد یا حداکثر التقاطی بار خواهد آمد.

حجت الاسلام والمسلمین حصاری با بیان اینکه وظیفه حوزه های علمیه است که به تحقیقات علمی پژوهشی مکتب اهل بیت(ع) بیش از گذشته بپردازد بیان داشت: خیلی از کارهایی که سر سوزنی رفتار شرعی نیستند در کنار ادعاهای دیگر دینداری اتفاق می افتدکه محصول آن فکر التقاطی است که در بخشی از جامعه ما متاسفانه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با تفکرات التقاطی و ارائه یک چهره پاک و شفاف و متناسب با همه تغییرات زیستی بشر در عصر حاضر وظیفه حوزویان است و در این راه عرصه گسترده است و امکانات موجود هرگز پاسخگوی این نیاز نیست.

معاون  پژوهش حوزه های علمیه خواهران افزود: جامعه سازی اسلامی با رعایت همه متغیر های امروز زیستی،  یک عرصه بسیار پهناور است و همه حوزویان باید در آن سهیم بشوند.
وی ادامه داد: زمینه سازی تمدن نوین اسلامی امروز انبوه کارهای مطالعاتی و پژوهشی است و مدلسازی و الگو سازی عرصه بسیار پهناوری است، ما نباید ظرفیت عظیم خواهران دانش آموخته حوزوی را در این میان به حساب نیاوریم و فکر کنیم حوزه های برادران کفایت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حصاری بیان داشت: چندین مرکز پژوهشی خواهران در نقاط مختلف کشور آماده افتتاح است و همت بالایی در کشور شکل گرفته و فضل خدا اینها راه اندازی می شود، نباید به همین مقدار اکتفا کنیم، چرا که تا رسیدن به آن نقطه، باید تکاپو و تلاش بسیار زیادی داشته باشیم.
https://qomnews.ir/vdcfmtdv.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما