يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 61731
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم خواستار شد

ساماندهي معتادین متجاهر در ایام پایانی سال

قم نيوز : استاندار قم هم پوشانی و هم افزایی مسؤولان استان برای پیشبرد اهداف دولت را ضروري دانست و گفت: ساماندهي معتادین متجاهر در ایام پایانی سال باید با جدیت انجام شود.
ساماندهي معتادین متجاهر در ایام پایانی سال
ساماندهي معتادین متجاهر در ایام پایانی سال
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخور استان قم ضمن تشکر از تلاش مسؤولان در بحث مقابله با مواد مخدر، برنامه ریزی برای انجام وظایف این شورا در سال 97 را خواستار شد.

استاندار قم هم پوشانی و هم افزایی مسؤولان استان برای پیشبرد اهداف دولت را ضروری دانست و گفت: ساماندهی معتادین متجاهر در ایام پایانی سال باید با جدیت انجام شود.

صادقی در ادامه نصب بیلبوردهایی در زمینه پیشگیری از اعتیاد در مناسبت های مختلف در معابر شهری و مسیرهای برون شهری را خواستار شد و افزود: بایستی این بیلبوردها توسط کارشناسان خبره طراحی شوند تا اثربخشی لازم را داشته باشند.

وی همچنین کانون خانواده را مهمترین عامل در پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادین دانست و گفت: یکی از علل مهم بازگشت افراد بهبود یافته به دامان اعتیاد ناتوانی خانواده‌ها در جذب ایشان است و از این رو آگاهی بخشی و برگزاری دوره‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت‌هایی همچون آموزش و پرورش بایستی در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار قم ابراز کرد: امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود بهره وری بیشتری در روند ترک اعتیاد و پیشگیری از آن داشته باشیم.

احد جمالی معاون امور سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: حرکت بسیار خوبی در زمینه مقابله با مواد مخدر در استان قم انجام شده است.

وی پایلوت برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: در سال جاری با 91 امتیاز رتبه سوم در مقابله با مواد مخدر را در کشور داشتیم.

جمالی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و کار کارشناسی شاهد ریشه کن شدن کامل مواد مخدر در کشور باشیم.

سلیقه مدیر کل بهزیستی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های کمپ های ترک اعتیاد استان قم اظهار داشت: تاکنون 8561 نفر در این مراکز پذیرش شده اند.

وی با بیان اینکه حدود 20 درصد از افراد بستری شده در کمپ‌های ترک اعتیاد به بهبودی کامل دست یافته اند ادامه داد: سلامت کامل افراد بهبود یافته نیازمند مجموعه ای ازعوامل اجتماعی و اقتصادی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzqn-.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما