دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 61752
منبع : خبرگزاری ايرنا
فرمانده حوزه بسیج شهید جلالی قم:

محرومیت زدایی در بخش مرکزی قم هدف اصلی حوزه بسیج شهید جلالی است

قم نيوز : فرمانده حوزه بسیج شهید جلالی بخش مرکزی قم، گفت: محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار بخش مرکزی با استفاده از ظرفیت های موجود و شناخت نقاط ضعف و قدرت منطقه، هدف اصلی فعالیت های حوزه بسیج شهید جلالی است.
محرومیت زدایی در بخش مرکزی قم هدف اصلی حوزه بسیج شهید جلالی است
محرومیت زدایی در بخش مرکزی قم هدف اصلی حوزه بسیج شهید جلالی است
به گزارش قم نیوز مهدی علی بابایی روز دوشنبه بیان کرد: با استفاده از همه ظرفیت های بسیج و سپاه پاسداران از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم، تلاش شد تا در همه روستاهای بخش مرکزی، تحولی در مسیر محرومیت زدایی رخ دهد.

وی افزود: در همین راستا 10 طلبه در دهستان قمرود مستقر و خانه های عالم در منطقه تشکیل شد، تا علاوه بر محرومیت زدایی عمرانی از نظر فرهنگی نیز مردم منطقه از وجود عالمان استفاده کنند. 

وی ادامه داد: اجرای طرح جهاد مهربانی در مناطق روستایی بخش با هدف ارتقا وضعیت فرهنگی و اجتماعی منطقه، برگزاری برنامه های بصیرت افزایی به منظور بالا بردن سطح دانش خانواده های روستایی در برابر آسیب هایی همچون طلاق و اعتیاد، حضور تیم های تخصصی پزشکی و ارائه خدمات رایگان حوزه سلامت به مردم منطقه، تعمیر و‌مرمت بیش از 7 خانه محروم و مدرسه در مناطق کم برخوردار قمرود و نصب و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن دهستان قمرود، از جمله برنامه های حوزه بسیج شهید جلالی برای محرومیت زدایی در سطح بخش مرکزی قم بود.

بابایی گفت: همچنین با برگزاری جلسه های آموزش و مشاوره رایگان درخصوص دامداری و‌کشاورزی در سطح روستاهای دهستان قمرود تلاش شد تا مردم منطقه در تامین معیشت خود به خودکفایی برسند و در همین زمینه ۴ کارگاه تولیدی در روستاهای بخش راه اندازی شد.

وی بیان کرد: پخش بیش از ۴۵۰ بسته ارزاق بین نیازمندان به ارزش 700 میلیون ریال، توزیع بیش از ۶۰۰ بسته لوازم التحریر و ‌لوازم ورزشی در سطح مدارس روستاها به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال و همچنین اهدای ۱۱ سبد جهیزیه به ۱۱ خانواده نیازمند در سطح شهر و روستاهای بخش به ارزش یک میلیارد ریال از دیگر اقدام های انجام شده توسط حوزه بسیج شهید جلالی در مسیر محرومیت زدایی در سطح منطقه طی سال جاری بود.

وی ادامه داد: آغاز فعالیت 10 پایگاه جدید بسیج در سطح بخش، تشکیل قرارگاه های فرهنگی در مساجد و همچنین آغاز به کار مجمع پیشکسوتان بسیج از جمله اقدام های فرهنگی بود که در سطح منطقه به اجرا درآمد.

فرمانده حوزه بسیج شهید جلالی با اشاره به راه اندازی قرارگاه جنگ نرم در سطح بخش مرکزی با همکاری امام جمعه، گفت: برای سالم سازی فضای فرهنگی بخش، برنامه های متنوعی در بیش از 80 شب در کنار مزار شهدای گمنام شهر قنوات به اجرا درآمد و مورد استقبال پرشور مردم منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از 30 یادواره شهید در سطح روستاها و مساجد شهر قنوات و چهار ویژه برنامه آبروی محله، از جمله اقدام هایی بود که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به اجرا درآمد.

بابایی گفت: همچنین برای برقراری امنیت پایدار منطقه، با تعامل و همکاری کلانتری ها و پاسگاه های محدوده استحفاظی، بیش از 40 تور ایست و بازرسی و گشت های عملیاتی و امنیتی در طول سال جاری توسط حوزه بسیج شهید جلالی به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: برگزاری ویژه برنامه های از جنگ سخت تا جنگ نرم و همچنین گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تشکیل بیش از 10 گروه جهادی از دیگر اقدام های حوزه بسیج شهید جلالی برای توانمندسازی خانواده های بخش مرکزی قم بود.

وی ادامه داد: پرداخت بیش از 19 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به 200 متقاضی برای ایجاد مشاغلی همچون دامپروری، تولید لبنیات، پرورش بلدرچین، صنایع دستی و قالی بافی از جمله اقدام هایی بود که به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در سطح بخش مرکزی قم به مرحله اجرا درآمد.

استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، خلجستان، کهک، جعفریه و سلفچگان است؛ بخش مرکزی قم نیز دارای 2 دهستان قمرود و قنوات می باشد.

در حوزه شهید جلالی بخش مرکزی قم بیش از 9 هزار بسیجی برادر و خواهر با عضویت فعال و عادی حضور دارند و در 41 پایگاه مستقر در بخش فعالیت می کنند.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcau0ni.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما