سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۳۱
کد مطلب : 61787
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خبر داد

تدوین طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در قم

قم نيوز : مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: پیش نویس طرحی با عنوان طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان توسط این اداره کل تدوین شد.
تدوین طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در قم
تدوین طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان در قم
به گزارش قم نیوز حسن عابدی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ساختار هیأت اندیشه ورزان جوان استان قم اظهار کرد: جوانان نخبه در 15 حوزه مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و جلساتی با حضور این جوانان و استاندار برگزار شد، چهار کمیته اجتماعی، فرهنگ و هنر، اشتغال و علمی جزو کمیته‌های هیأت اندیشه ورزان جوان استان قم است.

وی ادامه داد: پیش نویس طرحی با عنوان طرح ساماندهی ارتقای هویت دینی و ملی جوانان توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم تدوین شده است که این طرح 13 راهبرد اجرایی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: هویت مجموعه از عناصری است که شخصیت یک فرد را تعریف می‌کند تا موضع مشخصی را نسبت به دیگران داشته باشد.

عابدی با اشاره به نقاط قوت استان قم در زمینه جوانان اظهار کرد: بالا بودن ظرفیت‌های فرهنگی هویت ساز در استان در تقویت و بهبود هویت دینی و ملی جوانان از جمله این نقاط قوت است.

وی ادامه داد: باید بانک جامع داده‌های آماری در استان قم مرتبط با شاخص‌های کمی و کیفی هویت دینی، ملی و منطقه ای تهیه شود، همچنین در این استان باید برای هویت یابی و هویت جویی جوانان با رویکرد تامین نیازهای اساسی و متناسب با مقتضیات دوره جوانی بسترسازی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: استفاده حداکثری از قابلیت‌های موجود در فرآیند هویت یابی از طریق گسترش ارتباطات دینی با بهره گیری از رسانه‌های نوین در استان قم ضروری است، همچنین باید به دنبال تقویت نقش خانواده در مراحل شکل گیری هویت از کودکی تا جوانی در استان قم باشیم.

عابدی با اشاره به بخش پژوهشی طرح ساماندهی و ارتقای هویت دینی و ملی جوانان اظهار کرد: کار پژوهشی این طرح را در آینده انجام خواهیم داد، همچنین به دنبال کسب نظرات مدیران و کارشناسان دستگاه‌های مختلف در خصوص طرح هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در سال آینده به صورت مستمر و به صورت قوی تر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyyaq.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما