چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 62183
منبع : خبرگزاری فارس
در وزن منهاي 60 كيلوگرم صورت گرفت

مهدي‌زاده برترين كاراته‌كاي قم در رده‌بندي فدراسيون جهاني

قم نيوز : ستاره كاراته استان قم با سابقه كسب 6 طلا و برنز پيكارهاي آسيايي و جهاني اين رشته در جمع برترين‌هاي سال 2018 كاراته دنيا قرار گرفت.
مهدي‌زاده برترين كاراته‌كاي قم در رده‌بندي فدراسيون جهاني
مهدي‌زاده برترين كاراته‌كاي قم در رده‌بندي فدراسيون جهاني
به گزارش قم نیوز کاراته‌کایی که با کسب مدال‌های متنوع طلا، نقره و برنز از میادین مهمی همچون قهرمانی آسیا، جهان، جام جهانی، دانشجویان جهان، بازی‌های آسیایی و چندین میدان برون‌مرزی دیگر خود را به عنوان پرافتخارترین ورزشکار این رشته معرفی کرده، در جمع برترین‌های سال 2018 کاراته دنیا جای گرفت.

این کاراته‌کای سرشناس امیر مهدی‌زاده است که بعد از کسب این افتخارات اکنون با تمام توان خود برای حضور موفق در پیکارهای قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی 2018 آماده می‌شود تا با تمام توان خود به مهمترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک 2020 توکیو برسد.

مهدی‌زاده که طلای سال‌های 2012 و 2016 و برنز سال 2014 جهان، طلای سال‌های 2015 و 2017 و برنز سال 2011 قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و در سال 2014 قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی شده، در وزن منهای 60 کیلوگرم صدرنشین برترین‌های دنیا محسوب می‌شود.

در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته که پس از برگزاری سومین مرحله لیگ جهانی این رشته در کشور هلند اعلام شده، پنج کاراته‌کای کشورمان در جمع 10 نفر برتر جهان قرار گرفته‌اند و امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم بین پنج نفر برتر این وزن دارد.

مهدی‌زاده که در مسابقات مرحله سوم لیگ جهانی کاراته در هلند به دلیل مصدومیت حضور نداشت، در وزن منهای 60 کیلوگرم با کسب 3542 امتیاز در مکان پنجم رده‌بندی فدراسیون جهانی کاراته ایستاده‌ است، در حالی که مهدی‌زاده در رده‌بندی قبلی رتبه سوم را در اختیار داشت.

برترین‌های کاراته دنیا از سوی فدراسیون جهانی کاراته در کاتای انفرادی و اوزان منهای 60، 67، 75، 84 و به اضافه 84 کیلوگرم معرفی شدند و از استان قم یک کاراته‌کای دیگر به نام سعید علی‌پور در وزن منهای 67 کیلوگرم رتبه 65 برترین‌های کاراته دنیا را در اختیار دارد.

انتهای پیام / 138
https://qomnews.ir/vdcjtvem.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما